HVs smålandsderby vecka börjar med stopp på ostkusten
för möte med Västervik. HV vann mot Almtuna innan juluppehållet
och hoppas det följs upp med en ny seger på måndagen.
Min första “prognos”, för ca 3-4 veckor sedan löd: det är en bonus om Ullström spelar före februari. Och det stämmer nog. Sen vill man ju tolka in annat ibland. Jag trodde t ex att Matson skulle gjort comeback före jul. Bara att konstatera att medical team har bättre insyn än jag.
Läget i HV71: Laget vann sin sista match före jul när Almtuna gästade Husqvarna Garden. Då skrevs slutsiffrorna till 2–1 efter att Marcus Davidsson gjort det avgörande målet i den sista perioden. På frånvarolistan står Daniel Bertov, Alexander Ytterell, Simon Önerud och David Ullström. Emil Andrae, Zion Nybeck och Victor Sjöholm är i Kanada och spelar JVM.
Läget i Västervik: Laget från östkusten ligger sjua i tabellen med 41 inspelade poäng. I lagets senaste match förlorade man med 5–0 i Kristianstad. Bäste poängplockare i laget är Skyler McKenzie som noterats för 17 poäng (13+ 4).
Zico:
Detta skrev du ja. 14 dagar senare efter att du sett Ulla i full träning så trodde du att han och/Matson möjligen skulle kunna spela sista veckan innan jul på en delad 4.e center istid. Och att Ulla gjort otroliga framsteg.
Så varför rapporterar inte HV något kring honom när säkert många undrar NÄR han bör vara redo??
Ja vi var nog ganska så många som tolkade det på samma vis. Så här flyttar vi stolpar Kanske stod med på Zicos önskelista till tomten och tror man tillräckligt mycket på något så…?