Omgång 29 (25/26): Örebro HK - HV71

Örebro vs HV71

Det är mycket som klämtar i dessa tider. Mest klämtar vår SHL-plats. Allt annat är ovidkommande. Andra saker som är ovidkommande är att spela ihop ett lag och spelsystem under försäsong och sisådär 25 grundseriematcher, för när proppen åker ur och halva laget ersätts med mediokra HA-lirare, ja då sprattlat Antonhockeyn till liv och vi tar steg för steg. Helt meningslösa steg, ty snart kommer de halta och lytta tillbaka och då blir det troligen som förra säsongen: tillbaka till looserklustret..

Streaka. Populärt på 90-talets Wimbledon och Paris Open. Inte så iögonfallande för oss som genomlevde badsäsongerna på 80-talet. Men nu snackar vi vinst-streak och inget annat. Sådana som alla våra hockeylag är i stort behov av. Speciellt det som skall beträda isen idag. Kan vi gummiraka ihop fem till sju treor så kan vi koppla upp en defibrillator på hoppet och vrida upp till 11.

Släpp gummit

Anton fäktar och anammar

FORZA HV71!!

11 gillningar

Elva spelare borta. Given förlust.

Örebro har en förstakedja som vi aldrig klarat att stänga ner. De kommer ha lekstuga mot oss, som vanligt. Röven.

3 gillningar

Nej nej nej.
Du ser ju tydligt att vi har bättre Corsi, XGA och Skjuter mer än Örebro.
Pökkarna ska bara in åsså ska det stå nån som räddar pökkar i eget mål.
Hur svårt kan de va?
Solklar bortaseger!!

1 gillning

Ja o Örebro får tillbaka kossila idag och nån mer

Kommer värma på lite starkvinsglögg och njuta av Blommans spelsystem där man kan slänga in allsvenska spelare och ändå mala ner motståndet.

3 gillningar

Vad hände med detta? @Diabolics

(Saxat från matchtråd 1)

Ett nytt grepp från HV71fans denna säsong är att vi kommer försöka bjuda in skribenter från konkurrerande verksamheter, för att ge deras syn på olika teman. Idag har vi äran att få en inblick i hur bunkersnack.se ser på Örebros chanser och lagbygge. Vi tackar för bidraget!

Troligen är det inget stort intresse (hos dom). Vi hade det mot Frölunda tror jag.

Stått där i klacken borta mot Örebro, nära där jag bor. Aldrig sett en seger.
Torsk idag och det är väl dags att lägga energin på att vara toppade till kvalet.

1 gillning

Inte ge upp, ännu 3% chans att HV tar en playin plats ju!

1 gillning

Något som är värt att minnas är att Lindbom kom in med 15 omgångar kvar, med ungefär 10 poäng upp till strecket va? Det löste vi. Tyvärr har vi inte Lindbom nu. Och vi kommer inte heller få honom, styrelsen har bestämt sig. Anton all the way. Hade det inte varit med Anton-Garanti hade jag sagt att det var möjligt. Nu känner jag inte så. Jag tänker att de tre kommande matcherna kommer bli helt avgörande, vinner vi samtliga tre, eller tar minst 6-7 poäng kanske jag ser det som möjligt, men förväntar mig noll. Det är nog bäst att ladda om för kvalet redan nu om man inte tänker sparka Anton eller fylla på med ordentligt med spets.

suicide

2 gillningar

Bottenlös frustration. Att vi är sämre än Örebro Hockey på precis alla punkter som spelar roll är ett totalt haveri. Hur mycket ska vi supportrar behöva acceptera i namnet av ‘kontinuitet’ innan måttet är rågat? Tomheten är total. :broken_heart:

God fortsättning vänner!

3 gillningar

Varför värvade man ens hit Sandström?

Bra med Ang i första.

7 gillningar

Gör Lassi en tavla idag ger jag upp. Hur kan man komma undan med det med ny målvakt värvad. Hål i plock. Hål mellan benen. Hål överallt.

Noll förhoppningar idag.
Örebro har hittat formen XG-All sista 11 matcherna

Åsså HV:

1 gillning

Det kommer ge Anton lite mer tid bara..

1 gillning

Han lever på skyddet av “alla skador” några veckor till.
Vad de hittar på för motivering när det ser lika illa ut med massa folk tillbaka vette katten.
”tar tid innan alla är i matchform igen” kanske?

2 gillningar

Lassi har haft det tungt mot Örebro (oxå..) och det vore ju ypperligt att testa Felix idag efter 2 raka förluster mot Örebro.. men nejdå.

#kontinuitet

5 gillningar

Kontinuitet betyder att man hoppas spelare som varit bra förr i andra lag ska va lika bra i HV om man spelar dom tillräckligt länge. OSL är väl det största exemplet.