Omgång 29: Färjestad - HV71

[size=200]Färjestad BK - HV71[/size]


[size=150]Står Rajala som segerregissör mot sitt gamla lag?[/size]
Publicerad: 2014-12-10 15:25 shl.se/shl-arena/39028/pregame/

Toni Rajala har hunnit med sex matcher i Färjestadsdressen denna säsong och stått för tre poäng. Ett mål och två assist. Efter en något trög start poängmässigt har finländaren nu kanske kommit igång på allvar för att bli den producerande spelare som Färjestad hoppas på. Och kanske kan Rajala lysa lite extra i decembermörkret under torsdagskvällen.

Då kommer nämligen HV71 på besök och Rajala lär inte ha brist på motivation till matchen. Ifjol tillhörde Rajala HV71 och var ett bejublat nyförvärv. Nu ska han för första gången möta sitt gamla lag i vad som lär bli ett intressant möte.

En annan match i matchen att hålla koll på är Anssi Salmela mot Jere Karalahti. Två stora, tuffa, spelskickliga backgiganter på varsin sida av isen under torsdagskvällen.

Salmela som precis som Rajala spelade i HV71 ifjol har han fått upp farten i sin nya klubb och får ständigt stort förtroende på isen för Färjestad. Lika stort förtroende får Jere Karalahti i HV71. Den hårdföre finske backen har verkligen kommit in bra i HV71 och spelar upp emot en halvtimme per match i HV71. En intressant backmatch att hålla koll på med andra ord.

  • Salmela har en fantastisk kapacitet, som när han spelade 25 och 28 minuter på ett dygn när vi spelade back-to-back fredag-lördag mot Linköping och Örebro, säger Färjestads tränare Tommy Samuelsson imponerad till klubbens hemsida.


Jere Karalahti spelar 25-30 minuter per match.

[size=125]Tar HV71 revansch för det snöpliga slutet senast?[/size]
När dessa båda lag möttes senast så blev det en tung sorti för HV71 och hemmapubliken i Kinnarps Arena. En jämn match avgjordes nämligen med blott sju sekunder kvar av matchen då Jakub Klepis klev fram och avgjorde mötet.

En tung förlust för HV71 som säkerligen lär sitta som en tagg i HV-kroppen ännu. Och vi kan noga räkna med att HV71 lär vilja ta revansch för den förlusten.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Ted Brithén, Erik Ersberg, Andreas Jämtin lirar inte och frågetecken för Marcus Nilson.
Jesper Williamsson har lånats ut till allsvenska Malmö Redhawks.

Intervju med Patrik Carlsson inför matchen.
jonkopingsposten.se/artikel/ … fokus-igen

Om kedjorna som står på Sportbladet stämmer så lirar Törngren med Christensen och Laine idag, på tiden att han får chansen där tycker jag. Även Emil Johansson står med i truppen idag, även det på tiden, förstår inte varför han petades överhuvudtaget med tanke på hur bra han lirade.

Är det nån mer som har problem med Csports än jag?
Kan inte gå in på matchen…

Yes, hade samma skit förra matchen också så slutade med att jag fick se den i mobilen. Nu funkade det inte på stationära igen heller men gick på bärbara, ett jävla skämt ibland Csports alltså.

Hade också problem med det förra matchen. Då loggade jag ut och in igen så gick det fint. Låg som autoinloggad på datorn från början men en ny inloggning löste alltså mitt problem.

Frustrerande när man inte har tid till att skicka in en anmälan eller föra ett samtal. Man vill ju inte missa matchen!
Jag har inte haft sådana här problem förut utom allt med “silverlight vs Chrome”, annars har jag haft turen med mig rätt länge. Idag bröts den…

Tack för tipset angående mobilen. :slight_smile:

va fan torp gör mål för modo igen va har hnt me honom?

Trots att kommentatorn intervjuade Salmela innan match tror kommentatorn att han spelar i HV71 även i år och säger att han fick första målchansen. Icke, det var Ridderwall!

de har ju samma nummer de är inte lätt då vettu :wink:

Aldrig sett en spelare med sämre näsa för målet än Sandberg. Det är helt sjukt! :neutral_face:

Tror han skulle kunna gör det riktigt bra ifrån sig som kreatör i AS dock.

Sandberg den ska du göra mål på. Vilket spel!

Mkt fint anfall. Synd att Sandberg inte fick upp pucken bara.

F ö så är csports sämst

Mattias Karlsson hänger inte med. Borde bänkas. Vår sämsta back för tillfället.

JAAAAAAA :smiley: :smiley:

Hur fan gick det till ? :smiley: :smiley:

Snyggt av Campoli!

Tycker han har varit detta ett tag nu.

Fan :confused:

FAN. Vi sjunker ner alldeles för långt ner i BP