Omgång 29: HV71 - Brynäs IF

[size=200]HV71 - Brynäs IF[/size]


[size=150]Två vinnarlag gör upp i Jönköping[/size]

Publicerad: 2015-12-28 10:00

Brynäs har vunnit höstens tidigare två matcher mot HV71, men det har varit mycket jämnt båda gångerna. När de nu möts för tredje gången i år är det två lag med positiva formkurvor som gör upp om segern. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39842/pregame/

[size=150]HEJA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Brunäs behöver få en förlust. Jag kommer inte kunna se matchen på sugmore i sedvanlig ordning, utan kommer själv vara på is. Således vill jag kunna gå in här senare ikväll och uppleva matchen genom ert “vansinne” :wink:

Framförallt vill jag ha er synpunkt på om Sundh/Önnerud verkligen hittat formen eller om det bara varit “blind höna hittar” de sista 4 omgångarna. Jag vill inte läsa en massa “brrrööööööööl det blir hockeytrean sydvästra barnarp nästa år för HV”. För det sista ligger förövrig ansvaret delvis på dagens laguppställning, både på forumet och på isen!

Hur ser dagens forum-uppställning ut?

Sir Ward: defensiv libero, rensar framför mål?
Macce: Vänster-vinge i checking-line?
Chinobar: “Sanny Lindström-expert”
lejacques: coach!
Guld: Tokoffensiv högervinge?
kny: mental coach!

vad mer?

Jag sköter vattenflaskorna :slight_smile:

Vinner HV idag så är vi med på allvar.
Förlorar vi = back to square one!

O’Byrne i första backpar efter matchen sist? Jag köper att man vill få igång honom. Men efter utvisningen i slutet av förra matchen som höll på kosta oss segern borde han fått en rejäl avhyvling inte belöning. Vad sänder det för signaler helt ärligt? Man ska förtjäna sin istid oavsett namnet på ryggen.

Snyggt!!!

Verkligen… bra start :slight_smile:

Hönsgård Hv

Synd på den fina start av HV än så länge

Iskalle Sandberg den behövde du :relaxed:

Snyggt 16!

Tycker HV spelar bra idag. Tempot är ca dubbelt mot malmömatchen.
Har räknat till ca 3 ordentliga tacklingar i första, något som åtminstone jag efterfrågat länge.

Nu är det dessutom lite hett, efter avblåsning.
Sånt gillar jag. Ser ut som hockeyn gjorde förr, innan alla dessa regler om att knuffas infördes.

Härlig match med frejdigt spel.

Tycker HV klumpar ihop sig lite mycket i försvarszon och försvårar för sig själva att spela ut pucken.

Härligt med mål för sandberg :smiley:

Reprisen på Sandbergs mål är om möjligt ännu vackrare än live.
Vilket härligt go och vilket avslut!! :astonished:

Jaaaaaaaaaaaaaaa

Starkt HV. Fin pass av Abbott.
Grym straff av Teden.

Bra spel av HV i en rolig match att se. Dessutom emot en bra motståndare…Väldigt enkelt att säga “det är Brynäs som är dåliga” men tycker inte det. HV är RIKTIGT bra…

Håller med! Strålande aggressivitet & arbetsinsats. Fantastiskt tempo - alla spelar som Tedenby ikväll! :wink:

Pang i bygget!!!

Verkligen.
4-1 nu. 8!

[size=150]Ikväll spelar vi som ett lag som vinner SM-guld! [/size]