Omgång 29: HV71 - Örebro HK

Han åker ju inte skridskor så det är ju inte så konstigt. Vår kapten är ju tyvärr ett av de största rundningsmärkena i SHL just nu.

Står det Jämtin på tröjan får man alltid som motståndare göra lite mer utan att bli utvisad…

Helt dött i arenan. KOM IGEN NU FÖR FAN!!!

Att man inte kan spela hockey i 60 minuter. Att man gång på gång tappar ledning och börjar spela som krattor.
Fan, det går verkligen troll i HVs spel i denna säsongen.

Sen borde Jämtin sluta filma som en liten tönt också, ska han leka Ronaldo så får han börja spela fotboll istället. Stå på skridskorna för fan!

vadå försvarsspel :question:

Grattis Örebro. 3-3.

KÄMPA NU FÖR HELVETE HV!!!

Det är så bedrövligt…så bedrövligt…så bedrövligt

men suck! …

Ja, och står det dessutom HV, så får man göra lite till…

För fan, upp med er nu HV! Vi backar ju hem alldeles för tidigt…

Trampa igång igen nu då för helvete HV. Skäms ni inte när ni blir totalt rövkörda på hemmaplan?

Det är ju ändå helt sjukt att det står 3-3.

HV skapar farliga lägen rätt lätt och kändes som att det kunde bli många mål framåt. Men så släpper vi in 3 bakåt. Man ser ju att Örebro är flera klasser sämre än HV idag, tre poäng är fan ett krav!

Domarna är totalt värdelösa idag. Och de gynnar Örebro idag. 0 PP senast, stannar det vid 1 idag?

Inte förvånad, vi blir överkörda spelmässigt igen.
Nåja, lite överdrivet, men spelet, herregud!

Jag ger upp. HV kommer inte ens försöka spela försvarsspel denna säsongen. Packar ihop skiten å hoppas att ledarstaben försvunnit till 14/15. Löjligt pinsamt.

Ska det vara så svårt att stänga matcherna nån jävla gång? Vi kan ju dessutom inte spela ut pucken ur egen zon när vi blir pressade ens, slår bara bort den i panik så fort dom forecheckar…

Fanten vid 3-2 är ju horribelt också.

Och jag anser fortfarande att Salmela och Campoli endast borde spela tillsammans i BP. De är alldeles för dåligt defensivt för att spela ihop i 5v5.

Tomtenissarna gör mål, pettasek ser blåa spöken. Bådar gott detta. Dejavo hela tiden.

HVs spel i egen zon är ju otroligt svagt. Är alltid tvåa på pucken och får inte ut den trots helt uppenbara möjligheter. HV tar inte initiativet en enda gång. Känns som dom bara åker och tittar på pucken i 50/50-situationerna. Sen väntar man in att ÖHK ska ta pucken så att man kan ställa upp för försvar som sedan är helt stillastående. Och detta istället för att bara ta pucken i förstaläget och antingen starta ett uppspel eller bara skicka ut den. Sett ut likadant hela säsongen i princip. Tycker man att detta är ett lyckat försvarspel, eller? Det tycker inte jag!

Men, men, det är ju en 6-poängsmatch mot ett bottenlag så denna matchen är väl i planen att tappa poäng i som vanligt, så att man aldrig kan resa sig ur skiten. Jag blir så jävla trött!

Eller mycket överdrivet :slight_smile:
Men man blir ju bara så trött på det helt obefintliga försvarsspelet.

Är det inte inte försvarsspelet så är det anfallsspelet som är åt helvete.
Att det inte ska gå att få till de dekarna samtidigt nån gång

Fan buar dom inte??? Så jävla dåligt.

Va??? Ser man att Örebro är flera klasser sämre än HV? Det ser iallafall inte jag.