Omgång 29: HV71 - Skellefteå AIK

Skellefteå AIK vs HV71

Det matematiska glädjerummet, för vår förening och fans, spänns upp av en samling oberoende känsloparametrar. Den ickelinjära multi-variabla funktion som beskriver årets säsong, mappad på samma glädjerum, har mestadels levererat avgrundsdjupa mentala minimum, resulterandes i en själslig framtoning ovärdig en sjöko. Fram tills nyss.

Lika främmande som förvånande, finner vi oss helt plötsligt som skjutna ur en regnbågsfärgad och glittrande Elton John-kanon, rakt upp i ett lokalt fullfräsaroptimum. Luktandes hallon, med stjärtlena rosenröda kinder och ordentlig skottglugg i det övre garnityret. Livet är lördag, ölbärs och keno-vinst. En dröm.

Inget av de två ovan tillstånden är dock önskvärda. Ingen av de två matematiska extrempunkterna är ens av värde, då allt efter säsongens slut ändå kommer kokas ned till en analys i en dimension med utrymme för en enda reell och avgörande algebraisk olikhet: är vår poäng större än den för lag 13?

Är vi inte värda en stunds respit, värda en kort fluffig svampätarpromenad bland palmer, sol, sand, rosa kameler och oaser med källor av kall ölbärs? Nej. Aldrig. Den ynnesten existerar inte för föreningar med post-kent trauma. Så panta ölbärsbukarna, dra på matchtröjan och spring kalle-anka-arg till Husqvarna Garden och gapa laget till vinst. För enbart ilskan över sakernas sjukdomstillstånd, blandat med kärleken till världens bästa hockeyförening, botar en asymptotisk vandring mot ett sportsligt global-oändligt minimum. Receptet är lika enkelt som uppenbart:

Käka puck - kör över motståndarna - REPETERA!

OSL oslar

FORZA HV71!!

16 gillningar

Blir tufft. En fläckfri prestation i 60 minuter är förmodligen ett måste.

1 gillning

Det är just sådana här chanser man ska ta vara på. Chansen att bygga en grund på rätt sida. Ett lag i medvind, förhoppningsvis boostad av segern senast och ett SAIK som inte spelar sin bästa hockey lika ofta. Risken för pladask och besviken ligger dock runt hörnet.

Är det bara jag som blivit mer nervös inför matcherna när det faktiskt finns en chans att HV vinner?

10 gillningar

Har precis anlänt i europa… nu zigg-zagg mot götet. Hoppas hinna fram till nedsläpp… samt att kunna hålla mig vaken då jag ligger 9 timmar ur fas.

Men nervositeten kanske blir min räddning?

6 gillningar

Mååånga borta på Center-sidan i ZAIK - de får trycka in vingar samt lånar 1-2 spelar från HA vad jag läste, perfekt läge att gå om leksand på målskillnad ikväll!

EDIT:

1 gillning

Jag är alltid nervös inför HV71’s matcher oavsett vilka de möter, eftersom säsongen började dåligt.

Man kan väl hoppas att det gör det lite enklare, men det är uppenbarligen ingen garanti.

Tror faktiskt att vi vinner idag igen. Mesta pekar mot det tycker jag. Sen kan allt hända och Skellefteå är i bra form även de men ikväll åker de på pumpen.

Skellefteå är hårdare drabbat av frånvaro än oss då vi saknar många som inte gör skillnad och vi har en enormt bred trupp. Center och backsidan hårt åderlåten och det tror jag att vi utnyttjar.

Linus behöver nog göra en kanonmatch om gästerna ska vinna. Special Teams givetvis viktigt och där är vi riktigt bra. Spännande målvaktsval ikväll, fem dagar till nästa match så Glifford får gärna fortsätta stå då han ännu inte upplevt en nollpoängare och inte riskerar att brännas ut.

Tror vi tar ytterligare kliv ikväll mot slutspelsplatsen vi siktar på.

Man är ju skärrad som HV-supporter. Att det mesta pekar mot vinst gör att det i mitt huvud pekar exakt tvärtom. Här finns möjlighet att floppa!

1 gillning

Jag vet inte, Skellefteå ligger sexa och vi ligger tolva. Om vi spelar så som det har varit ett tag nu kan det öka sannolikheten till poäng, men det krävs att vi är med från starten och är väldigt skärpta.

Hujeda mig. Överlev på rätt sida tabellen säger jag. Utan panik, det vore en framgång i sig.

2 gillningar

Om det inte blir vinst i kväll kan vi iaf dra slutsatsen att Buddha är en myt…

5 gillningar

Har en ståplatsbiljett ledig till ikväll. Kostnad en kall Mariestad (99kr).

Hojta till i DM om någon är intresserad.

Snälla ni tvåla dit inavlet six fingers ikväll :joy:

5 gillningar

Kelson visar vägen. Nog talat!!
Även om ölen inte var nåt vidare…

2 gillningar

Såhär laddar jag upp inför kvällen… skönt med något som kan distrahera från nervositeten :rofl:.

16 gillningar

Ett skadedrabbat Zaik på besök. Upplagt för en snöplig uddamålsförlust.

4 gillningar

Tänk så presenterar man en förlängning av Borgström ikväll på jumbotronen! :clinking_glasses::clinking_glasses:

11 gillningar

Tycker HV gör lite för lite av den varan. T.ex. Luotos förlängning hade väl varit ypperligt att presentera i arenan på annandagen. Kan förstå att man ville ge fansen en julklapp innan jul men jag är svag för när sådant presenteras live i arenan och på annandagen kan man väl också få julklappar?:grin:

4 gillningar