Omgång 29: HV71 - Skellefteå AIK

Klubban går av med vidöppet mål. Jag börjar tro att Gud har återvänt till vår sida igen.

8 gillningar

Glifford besitter verkligen ett helt annat lugn.

4 gillningar

Kanske att Hugo är lite övertänd. Säger ingenting om sista situationen nu för där var det kaos framför honom, men överlag.

3 gillningar

Inte imponerad av #64 den här perioden, eller Landén, för många som är bra för att nämna.

Hoppas Hugo hittar lugnet ju längre matchen går, kämpa för nollan nu gubbar!

1 gillning

IMG_5875

OSL och Kero just nu.

4 gillningar

Forslund bra göbbe i BP med. Cirka 3.14 ggr bättre än Teden till en kostnad av 0.001% av Tedenbys veckopeng.

4 gillningar

Många bra grejer. Betydligt bättre jämfört med hur vi startade mot LHC.

Periodens lirare är ändå @eisbjern som lusläste regelboken och gav oss en förklaring till Keros utvisning.

“Man är faktiskt ansvarig för sin egen atomsammansättning. Kero gör fel som inte desintegrerar i det läget”

Tack för förtydligandet!

11 gillningar

Ja, Gliffans lugn är inte lätt att kopiera. Känns flaxigt av Alnefält. Men, han håller nollan!

4 gillningar

Nähä om vi kanske skulle bänka OSL i andra eller vad säger ni? :hugs:

3 gillningar

Vi riktar en tanke åt kvalitetskontrollanten på CCM nu tycker jag.

7 gillningar

Underbart att äntligen ha lite flyt på vår sida. Det där öppna målet i slutet, där klubban går sönder, hade garanterat varit mål för 10 omgångar sedan.

Inte bländande spel, framförallt defensivt som känns aningen svajigt, men framåt är vi riktigt vassa. Kunde varit både ett och två mål till. Hugo håller nollan men han känns väldigt yvig i sina rörelser. Lite skillnad jämfört med Gliffen.

OSL har nu anslutit till den heta skaran som leds av Borgy, Luoto, Ang, Lenc och OFM.

8 gillningar

OSL är så oerhört dålig på att producera två mål i samma match. Jättedålig på det. Det kommer aldrig hända.

12 gillningar

En till fontänbadare?

I detta nu är vi 2 poäng bakom Växjö på 10e plats, och då har vi bättre målskillnad

4 gillningar

:rofl:

Bra period av HV för övrigt. Sen har ju Skellefteå glömt glasögonen hemma så uselt som de skjuter. Tur för HV att Rickards klubba gick av precis när han skulle Hugga till.

2 gillningar

Idag skapar andra tonvis med målchanser i 5 mot 5 o gör även ett mål. Kanske vänder nu.:wink:

1 gillning

Jag säger som Lasse Kongo! Äh håll k*ften :smile:

2 gillningar

OSL kommer flyga framöver.

4 gillningar

Angående klubbor. Någon som minns denna reklamen?

https://youtu.be/yr_eGe4CiTY?si=vo5wgAXRyUipPF4l

2 gillningar

Första gången i mitt liv jag håller på Örebro.
Synd som f’n att de överpresterade i början av säsongen, hör inte hemma i SHL.