Omgång 29: HV71 - Växjö Lakers

Ja ändra NÅGOT måste man - men just DEN saken vill jag som sagt inte ändra på

Man har långt ifrån prövat ALLT.

Jag tror det skulle leda till slitna och slutkörda topp-spelare om man hela tiden ska göra det i match efter match och då sämre resultat totalt sett. (har helt annan åsikt än dig där - om du inte menar just i den här matchen - då kanske det är mer OK om spelarna är fräscha nu)

Att gå ned på folk i tredje är däremot OK om det känns som det är läge för det (baserat på hur slitet spelarmaterialet är etc)

Det går hela tiden skruva på och tune:a olika saker - uppfattar inte alls att det är sista som återstår : att tidigt gå ned på folk. (finns ju oändligt med saker att skruva på taktiskt )

Om det är idiotiskt att inte hålla med dig om det - då är jag väl idiot i så fall :slight_smile:

Ta bara den saken som (jag tror det var) du själv som nämnde i förra matchen - att man rusar på utan att ha täckning bakåt.

Det ledde till flera 3 mot 2-situtaioner.

Få spelarna att ta säkra alternativ i sluskedet om man leder istället för att chansa etc.

Med tanke på vår trend och alla brister i kombination med att vi möter seriesuveränen, så är allt över 0 poäng bara en bonus idag. Ska försöka ha det i åtanke när (om) jag tittar på matchen. Det finns INGET som talar för vinst idag. Bittern och negativt, men realistiskt.

Skiter i hur det ser ut - Bara vinn, Hv!

1 gillning

Vad väljer ni, en match där spelet fortsätter vara svagt men pga Växjömissar ger tre poäng eller att vi gör en riktigt bra match som dock renderar i noll poäng?

Orkar inte denna match. Väck mig i april.

Tror faktiskt jag väljer poängen. Kan ge en självförtroendeboost. Förlora och spela bra kan ju även sänka humöret något.

Tveksamt om jag varit mer uppgiven inför en match

Poäng är allt som räknas känns det som.

Då är det match mot Vita Hästen !

1 gillning

I kväll ska jag vara härinne (tror jag) har inte varit här på LÄNGE eftersom HV spelat som krattor och jag blir frustrerad och kanske skriver någon dum kommentar så att jag blir bannad :slight_smile: )
Tror inte på Gud men om jag gjort det hade jag bett en bön om att HV ska börja spela hockey som i fornstora dagar!

Vesel som 13e fw

1 gillning

Självklart poängen om jag får välja. Jag skiter i hur det ser ut, bara man vinner. Samma sak med säsongen. Får se ut som kattskit, bara man klarar sig kvar.

Spelet kommer förmodligen se ut som skit oavsett resten av säsongen. Så jag väljer alltid poäng före skönspel.

1 gillning

På tiden Tommy vågar sätta Vesel åt sidan! Hoppas på poäng mer känner jag man inte kan begära.

1 gillning

det kommer bli aningen schizo idag för mig då jag samtidigt kommer ha blicken på andra derbyt denna vecka mellan SK Höjden och lillebror Mölndal Bandy i div 1 södra. Vi vann matchen i måndags med 3-2. Som tur var så sänder de live, så jag slipper stå ute i skitvädret i Mölndal, samt kan kolla hockeyn oxå :sweat_smile: 69kr för en bandymatch: som hittat! :ok_hand:

1 gillning

Dags att visa vilka som egentligen och på riktigt är bäst i Småland - Kom igen HV, nu jävlar kör vi! :sunglasses:

Två mål från 75-24-89 idag, tre från 23-20 och ett från 64. Slutresultat 6-4…

Jag är lite i läget: Skiter i allt bara HV vinner.

1 gillning

Bästa spelaren i Luleå är Isaac Brännström.

Han släppte Hv.

Det var en rätt rejäl miss.

Hugo Fransson kan man väl också lyckas slänga bort då.

Finns säkert lag som vill ha honom också.

Vi ska vinna 4 matcher i kvalet, så hur det går ikväll spelar ju mindre roll.

Det vore dock fint att börja bygga upp och öva på ett spel som kan hjälpa oss till kvalvinst.

Bästa tillfället att faktiskt starta det arbetet var i onsdags, näst bästa är ikväll.

Tänk att det tog en halv säsong att fatta det. Helt otroligt…