Omgång 29: HV71 - Växjö Lakers

Det är ju just det, det kämpas lite mer men det är väl det enda som är bättre. Låter väl som en gnällig jävel nu men tycker det är total hönsgård, främst i egen zon.

När Växjö spelar boxplay håller de sig innanför motståndarna och gör det trångt .

Det var inte det bästa boxplayet denna gången (lite instabilt), men jag gillar just den biten.

Tycker HV ofta skickar ut en eller två spelare långt ut som helt går bort sig och så blir det 2 mot 1 vid målet eller liknande.

Det är märkligt…3 storbackar i båset, men inga backskott i PP.

Håller helt och hållet med angående egen zon.

Grader i helvetet. Det ser bättre ut, mer vilja, men HV är fortfarande kassa. Märks att Växjö är ett topplag och HV ett bottenlag.

Med det sagt. Skiteri. HV måste ha poäng. Just nu har vi tre. Bra!

Många som är positiva. Kul för er:) I en sån här match hade jag förväntat mig en djävulsk desperation. Fullfölja i varje situation och verkligen visa att man skall vinna till vilket pris som helst. Jag ser inget av det.
Oavsett målet så verkar iaf Shore vara en center som kan göra nytta.

Kräftgången började typ 10 år innan…:slight_smile:

ingen bra start i andra…

Gött att se Shore måla! Inte bra när det dröjer för länge.
Undrar hur många baljor Voutilainen satte från den där positionen… 71000? Ofta i PP åxå tills det lästes sönder. Kanske ett mönster för HV att plocka upp igen. Lättare sagt än gjort dock, Jukkas mål hade ju inte bara med positionering och fina snabba mackor att göra utan #39 hade ju ett synnerligen rappt och precist avslut åxå.

Vingnjååå är lika teknisk som ett trasigt strandparasoll.

1 gillning

Nu var du elak mot parasollet!

1 gillning

Kan vi vinna nån tekning??

Kan inte tänka mig att Big Sam eller Vesel är kvar till nästkommande säsong om vi mot all förmodan håller oss kvar.

de platsar inte ens i HA

Vi spelar för överlevnad men tacklar inget. Jag förstår ingenting…

Ortio kniper puckarna så säkert så här långt

Det ska ringas.

vafan… ser så tafatt ut…

Är det mål så kommer raset…

Ej mål?