Omgång 29: HV71 - Växjö Lakers

HV71 - Växjö Lakers


image image

Det är sent.
Allt är sent, säsongen är sen, laget sengångar. Det är sent för förändringar. För sent kanske. Senträgenhet. Senlighet. Sensommar riskeras att upplevas med hyttande av nävar mot skyn då träskserien återigen nalkas. Sent skall syndaren vakna. Är vi syndarna? Kan vi vakna? Vem har syndats mest i sentid? Den som står i pilens riktning för översynderiet står i båset. Vad säger det oss?

Man ogillar synden. Man vill ha räddningen. Hjälten. Hjältarna. Men de är få, och långt ifrån varandra i denna upplaga av herrarnas representationslag. Man är inte sen att minnas, och bli bitter över, floskler som var någonstans hjältar och passion hittas. Idag är allt sådant borttappat. Kanske ligger de i någon låda på Biltema?

I denna sena timme finns det endast en sak att göra. Grina. Grina illa. Grina som ett barn. Det och hoppas. Blunda och hoppas. För under den senaste tiden har inte någon blivit salig av det man sett. Bättre att inte se. Kanske. Men likt en idiot som vänder kikaren mot solen, så sitter man ändå där, eller står, och tittar. Med uppspärrade ögon och hoppet som enda kompis. För jag tror på seger, det gör jag alltid, tills det är för sent. Men vi är inte där ännu.

Krossa lökars!

Silenzio stampa

FORZA HV71!!

10 gillningar

Kööööörrrrr!!!

3 gillningar

SPÄNNADE 2A

2 gillningar

Äntligen Borgström på en kant!

2 gillningar

Dock märkligt med Lindbäck och staklestad , borde byta plats enligt mig

Borgström ut på kanten för Kempe är klar? Satt och fundera på Fisken där förut faktiskt.

Kempe är klar för Lugano.

Kempe ryktas klar för Lugano

Fransson och Kaski känns ju inte som ett solitt defensivt backpar…

Ingen Kossila iaf det känns ju betrygande

1 gillning

Lugano får även ta över Tikkas kontrakt om dom har lust.

3 gillningar

Så kan vi få LaLeggia :handshake:

2 gillningar

Då är det dags igen för hemmamatch, var ett tag sen, Frölunda senast så man är sugen. Tre raka torsk sedan senaste hemmamatchen.

Växjö känns inte heller helt ordinarie och känns faktiskt lite tunna ikväll så väldigt bra läge att hänga på lagen över oss.

Vi saknar lite forwards men inte så många som gör skillnad så inget vi kan skylla på öht. Både Nättinen och AP har ju varit borta sedan länge så inget nytt, Foppa gör ju definitivt ingen skillnad.

Jag tror verkligen att vi har stor chans att vinna ikväll.

Kan Ortio för en gångs skull hålla jämna steg med motståndarkeepern, vår egen Umeåhjälte, så tycker jag det mesta talar för oss ikväll.

Tror på seger ikväll och Ortio äntligen över 90%.

Ska vi ta tillbaka spelare som inte vill spela här? Kempe fick såklart förslag mitt under säsongen och blev pengakåt precis som LaLeggia som fick mellan säsongerna.

Hoppas Luleå fick ut något av det, Nubben gav ju bort Laleggia

1 gillning

Lindbäck hade 87% tek förra matchen han agerade center, vet inte vad Stakke brukar ligga runt?

Alla dessa svartvita foton, slow motion filmer på HV71s officiella Instagram.
Är det för spegla domedagsstämningen?

Okej , Inget jag tänkte bra. Bra anledning isåfall

Om nu Borgström gör succé på kanten blir man ju bara irriterad på att polletten trilla ner så sent för Lindbom.

Nån härifrån som mailat han med tipset?