Omgång 29: IF Troja-Ljungby - HV71

[size=150]IF Troja-Ljungby - HV71[/size]

Ett smålandsderby mot Troja Ljungby står på
programmet för HV71 på onsdagskvällen. Hoppas
på ett bättre spel än i matchen mot Västervik i förra
omgången.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Vid förlust känns det som att man går i ide och tittar fram igen framåt mars. Måste bli 3 p som resultat av ett bra spel.

Tommy snackar i JP om förändringar med signalvärde.
Vad tror ni?
Vilka flyttas ner i formationer och vilka flyttas upp?
Jag tycker inte Huhtala hittat rätt sedan Forsberg försvann. (Trotts att Forsberg nu är tillbaks)
Svårare hitta någon som är på uppgång… Törngren? Han passar nog ändå bäst i def och spelvändningshockey.
Netterberg? Inte direkt den som lyft sig i def zon.
Wickström / Susdalef (sorry stavning) tycker jag gör ungefär det man kan förvänta sig. Kanske något mer. Men jag tror inte man kan få ut så jätte mycket mer!

Känner lite som du. Hur ska man förändra? Har vi nåt att förändra med? Är ju ingen spelare som är särskilt glödhet.
Bästa hade varit om vi hade två nyförvärv att kunna förändra med. Men tyvärr har vi en inkompetent sportchef.
Behövs ny energi in i truppen. Tror aldrig dom vaknar annars.

Jadu, det finns väl inte så mycket man kan göra kortsiktigt. Att vaska om i femmorna “bara för att” är ju enbart ett psykologiskt knep för att få spelarna att haja till och vakna från en undermålig insats. Det är ju inte ett sätt att långsiktigt bygga laget mot slutspel. Det gör man ju med noggranna kedjeformationer som man tweakar lite på träning och match, utefter tid, för att “sätta laget”. Lite som under 2017 när man framåt jul testat ihop sig och funnit bland annat bumbi-kedjan.

Dessutom, vi är nog fan inte inne i enbart en dålig period, vi är nog inte bättre, och då hjälper det ju inte att “väcka” laget då det redan är klarvaket, men inte mer kompetent än detta. Nu syftar jag inte på individuella prestationer, där finns det nog en del att “väcka”, utan mer lagmaskinen vilket innefattar spelsystem etc. Där är vi inte så vassa imho.

Jag ser nog hellre att man försöker spela in de kedjor man tror på å ger folk förtroende, samtidigt som man bänkar de som är sämst. Jag menar, om man gör en bra insats som spelare och inte får mer förtroende, samtidigt som Kokkonen belönas med 40 minuter i PP varje match, ja vafan skall man då tro som spelare? Till detta behöver man naturligtvis stärka upp backsidan med två pjäser samt några forwards som kan skicka ut de sämsta till läktaren.

men detta kommer troligtvis inte hända.

Fy fan match igen, ångest igen inför plattmatchen elr som man tror normalläge. Nästan på man hoppas Corona stoppar resten av säsongen så man slipper hoppas och bli besviken. Fatttar inte man bryr sig när de vart såhär i 4 år nu. Vad ska man förvänta sig.

Halva backsidan borta, Hult vägrar letar ersättare. Forwardssidan skadad ersätter med Thörnberg men varken gjorde bu elr bä. Vi behöver ny formation. 3 forwards 2 backar, sluta räkna med Ulla vi kan inte vänta på han te slutet av februari om äns då. Davidsson är som bäst 3 formation så helt ny 2 femma o kicka 2 spelare. Vi måste agera nu, säsongen går att rädda men då måste vi agera nu

Där har du nog fel och du är troligen orättvis.

Jag tror vi får börja styra upp lite i träsket nu, speciellt när det börjar gå dåligt för laget. Låt oss försöka att vara korrekta i vår kritik, så gott det går. Det är OK med överdrifter men sakfel kan vi försöka undvika.

Hur många här inne tror verkligen att “Hult vägrar”? Det är ju med största sannolikhet så att han letar, men att han kanske inte är så bra på sitt jobb. Vet man inte med säkerhet att han “vägrar”, skriv inte så då.

Kollar man på förra matchen så är det ju tydligt att HV inte var påkopplade.
Jag fattar att det inte är enkelt att ta bussen till Västervik och snöra på sig skridskorna i mellandagarna, dessutom som serieledare.
Men… det är tamigfan deras jobb.

Oavsett skills på isen, frånvarande spelare och whatever så måste man ändå kunna ställa kravet att HV ska jobba minst lika hårt som motståndarna.

Är det för mycket begärt?

Det är inte för mycket begärt någonstans. Det är deras jobb och som arbetsgivare så kan man ställa ganska höga krav på sina anställda. Så funkar det ute i riktiga världen och så borde det funka i sportens värd med.

Såg matchen mot Vvik, och det var helt klart ett undermåligt spel HV visade upp. Sen vet vi sedan gammalt att HV är aldrig bra efter uppehåll, varför skulle denna säsong vara ett undantag?
Vi vet heller inte hur hårt man tränat under uppehållet. Hård träning brukar resultera i “slöare” prestation på isen i det korta perspektivet. Fokus är att vara som bäst i Mars-April, och därför kan man kanske ta en sämre prestation mitt under säsongen utifrån att man tränat hårt. Nu ska jag säga att jag de facto inte vet hur hårt man tränat, men det skulle kunna vara en orsak.

Är på plats i Ljungby ikväll och ser fram emot en vassare insats från HV

Jag såg gårdagens träning. Den var bra. Sen såg jag Tommy Samuelsson prata om förändringar och signalvärde. Då måste jag ju bara se dagens värmning för att spana. Både Ytterell och Ullström fanns på isen, men tror inte nån av dem spelar. En hel kedja saknades och många juniorer var med. Av det jag såg, blev jag bara…konfunderad.

Vi har spelat 28 matcher nu, 28 stycken! När är det dags att börja ställa tränartrion till svars? Helt seriöst så har HV71s spel inte blivit bättre utan tvärt om, sämre, sämre och ännu sämre. Spelet och spelarna och blivit lata och bekväma (vi får lön oavsett om vi vinner eller förlorar mentalitet). Jag tror mycket väl på att kunskapen finns i skallen på dom men detta får inte rinna ut från andra sidan bara för att en tränare försöker väcka laget innan bussen stannat. Vi har bevisligen sett att detta laget kan spela riktigt bra hockey så vad är problemet, tränarna får se till att spelarna gör det oftare helt enkelt! Tror det är dags att lägga detta piss spel bakom sig nu med en storvinst mot Troja, förlust mot tabelljumbon finns inte på kartan.

Tack för att du håller lite koll för oss som inte har möjlighet att ta oss dit.

Jag tror aldrig du har sagt att du är konfunderad när du sett en träning så jag vet inte riktigt hur man ska tolka det.

Att junisar är med är jag positiv till, det utvecklar mer än man tror i den åldern att få träna på den nivån men att en hel femma saknas och att det du ser gör dig konfunderad låter ju minst sagt oroväckande.

Jag börjar känna mer och mer nu att vi kanske skulle försöka få in någon som kanske inte är bättre än medelmåtta men som åtminstone höjer vår lägsta nivå. Det börjar bli skrämmande likt förra året. Då pratades det om att truppen skulle vända det och det oggades om slutspel med mera och nu känner jag att man har en viss bekvämlighet i att man ändå leder serien, då borde man ju vara det bästa laget eller?

Ingen bra magkänsla alls just nu…

Måtte vi få en bra nyhet snart, eller någon nyhet iallafall. Att de går ut med en uppdatering om läget och denna gången är förvånansvärt ärliga. Jagar man någon så säg ett datum man hoppas presentera detta.

Dags att dra in förmånerna för spelarna nu samt att det är dags att sätta sig ner enskilt med spelarna och utvärdera deras prestationer hittills. Vissa bör få budskapet ”vi är inte nöjda. Om prestationen inte förbättras kommer vi att bryta med dig.” Alldeles för många som inte bidrar mer än en junis kan göra. Detta är ett stort problem. Och det beror på att det saknas press och konkurrens. Man kan spela hur jävla värdelöst som helst och ändå ha sin plats i laget. När nånsin har den typen av förhållanden lett till framgång? Aldrig är svaret.

Idag blir det antingen förlust eller uddamålsvinst. Det lär knappast bli nån urladdning och storseger. Det är laget inte kapabelt till.

Läser man det Wilander snackar om i dagens JP så finns det ingen anledning att känna hopp. De ser inte problemet, alla som inte köper att HV förlorar underskattar motståndarna, Hults lag leder serien, pengar för förstärkningar finns men spelarna att förstärka med saknas, osv. osv.

Samma jidder som förra året, trots att man bytt ut alla utom en. Ofattbart.

Ettan mot jumbon ikväll om du frågar Wilander. Vi är ju bäst. Vi leder serien med betryggande 1 poäng.

Eller så kan man se det som en match mellan två jämnbördiga lag. Sett till de senaste elva omgångarna så har HV och Troja samma snitt. Respektingivande 1,36 poäng per match.

Tror dagens match kan gå preeeecis hur som helst.

obehagligt. riktigt obehagligt. Att föreningen återigen är lika trögstyrd som den där jävla båten i kanalen är fan helt omöjligt att förstå sig på. Är det igen nu levande människa i föreningen som lärt sig något från året innan? Problemet kanske är att alla nya som kommit in efter fiaskot, inte alls är medvetna om hur det såg ut förra året, för de brydde sig inte, de följde inte HV, de har alltså ingen aning om att de kör i EXAKT samma hjulspår igen…

När det är 11 matcher så går det nog inte att prata om en svacka, det är lite för lång tid för att skylla på något sådant.

Det är svårt att förklara bort att man på 11 omgångar har samma poängsnitt som Troja.

Det är rakt av oacceptabelt.

Kokkonen 13fw ikväll och Wennlund tillbaka som fw.

Lagupställningen är långt ifrån acceptabel. Vi ställer upp med 3 ordinarie backar, 1 som varit bänkad mest och 2 junisar.

2 Junisar får alltså bärande roller i detta HV. Hurfan kan det vara att spänna bågen och säga att man ska upp direkt?

Det är inte en kompispass att lägga det ansvaret på Holm och Fransson. Jag säger inte att de varit dåliga men jag tycker inte de varit bra heller och är de inte beredda att ta klivet ska de få mogna i lugn och ro. Vill minnas att Holm gjorde en väldans massa indianare och att Fransson kan vara lite likadan.

HV kan ju omöjligt vara nöjda med att ställa upp med det här laget eller?