Omgång 3: AIK - HV71

Bröderna Davidsson är en trevlig injektion! Ngn som måste upp några pinnhål är Törngren, trodde han skulle vara lite halvdominant i en lägre serie med sen speed.

Ja, det studsar och far mest hela tiden tycker jag. Inte varit något “rent” spel i någon av matcherna. Raggarhockey.

Roligt med lite nya lag i denna trevliga liga.

Hade hellre sett HV i shl :sunglasses:

ny chans i pp. bättre start i desamma oxå…

När Anton Rödin får minsta knuff beter han sig som han blivit yxmördad.

När Emil Andrae snudd på får en hjärnskakning hoppar han upp direkt som en sprattelgubbe.

Rödin hade legat kvar tre minuter på isen för den smällen Andrae fick och fått en femma med sig.

Med Andrae blir man nästan irriterad för han hoppar upp så snabbt även om jag hatar sånt som Rödin håller på med :slight_smile:

Det hade jag med. Nu är dom inte det och då får man gilla läget, tycker jag ska tilläggas.

sen blev det skit…

Kommer aldrig gilla läget att HV spelar i allsvenskan, det är ett gigantiskt fiasko.

Såååååååååå ooooonöööööödigt

väntat… den letade de efter…

Håller med att kapten Önerud visar vägen, han tacklas t.o.m.

Bra Vesel!

Tyler Vesel: kung

Ständigt denne Hult…

Helvete vad de promotor Hult nu, i de två första hemmamatcherna stod han å fladdrade i bägge periodpauserna, och nu har de lyckats få till ett reportage med honom i denna jävla periodpaus oxå… snacka om white washing… obehagligt är bara början.

Hult har ingen skam i kroppen :blush:

Följer matchen via stats.swehockey och ser att Filip blev utbytt efter 4:20. Vad hände?

“Han har hunnit med en hel del under dessa år” :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

[size=200]HultOUT[/size]

Först och främst… jag saknar inte SHL:s kontrollerade styrspel ett jävla skit när man får se sån här hockey.
Skönt tempo och spelare som inte backar undan. Kul!

72 J.Davidson är ju fantastisk att se på.
Kommer bli en grym publikfavorit tror jag. Han bara kör!
Lindbäck likaså. Grymma värvningar.

Tycker AIK spelar sjysst och rejält. De är mycket rakare än HV, som gärna vill krångla till det lite.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om AIK spelar matcher om avancemang.

Domarna tycker jag (som vanligt) måste höja sig lite.
HV:s utvisning drog de ur röven enligt mig.

HV då? Nja. Måste spela lite rakare och lite rejälare.
Larsson stabil.