Omgång 3: AIK - HV71

[size=150]AIK - HV71[/size]

Bortamatch i Stockholm är det som gäller för HV71 på
fredagskvällen. AIK står för motståndet en andra gång på
en vecka. Hoppas HV71 tar tredje raka segern i HA.

Inför match: hv71.se/article/ssbsaku6w-3 … ch-mot-aik

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag tror det kan vara bra för oss med en bortamatch. Det blir mindre press på spelarna. Även om spelarna var lyriska över hemmapubliken så tycker jag mig se att vissa överarbetar situationer som leder till många misstag och bjudningar i försvaret. De bästa chanserna som AIK och VIK hade under de två inledande matcherna bjuder vi själva på. Det är som om favoritskapet är svårt att hantera för många och spelet blir stressigt och det ser rent utav darrigt ut ibland. På tok för många missade passningar och pucktapp. Ibland är det inte fel att bara spela sarg ut.

Just nu ser jag fram emot en tredje seger, sen bryr jag mig inte om exakt hur den kommer till. När vi vunnit en 8-12 raka matcher kanske vi hittar finliret. Tills dess ser jag helst att vi bara vinner. Det är inte nu vi skall vara bäst.

Tror det krävs lite mer från Hv71 sida ikväll om vi ska ro hem 3p.
Stabila 6p men ändå saknar vi det som skulle göra oss till största favoriterna någonsin. Finns säkert men vi har absolut inte kommit dit än.

AIK har imponerat hittills och var nära att ställa till det rejält i premiären på vår hemmaplan.

Jo men samtidigt så var det ett mål som var 1 på 1000 och en riktig tavla av Gunnar, det var mer vi som höll på att ställa till det för oss. Men absolut, HV behöver fortsätta sin utveckling framåt annars fortsätter inte segertåget. Lite bättre passningsspel så ska det gå vägen. Kul o se om gnaget någonsin kan leva upp till lite publikhype nu när det är en fredag och publiken är tillbaka.

Spännande o se första bortamatchen för säsongen, blir kanske lite av en värdemätare. Hoppas såklart på 3 nya poäng ikväll.

Jag kan ödmjukt meddela att jag faktiskt ser fram emot att kolla på matchen ikväll. Pinsamt för oss dock om de lyckas locka lika många åskådare. Vad gör folk?

Idag kommer det vara riktigt tyst på Hovet i typ minut 57, det är min förhoppning iallafall.

AIK har några “tunga avbräck” inför matchen mot HV:
hockeynews.se/articles/21421/

Laget för dagen… tredje backpar är lite vingligt, å då är ändå Bertov rätt OK just nu.

tuff prövning, intressant att se hur HV genomför denna bortamatch.

På plats på Hovet… Folk här är taggade och ropar på kapten Sandberg. Har sett ett gäng HV-fans också.

ser klent ut på tv… lhc-klass.

råttorna bättre lägen än oss i vårt pp :frowning:

AIK ser bra mkt hungriga ut än HV

Ja en del missar och sena beslut. AIK lite mer rakt på sak.

Men tyckte först att det var lite mer amatörmässigt spel, sedan slog det mig - detta är inte SHL…

Nära målvaktsassist!

hafsig skitliga.

Nära, syns att önerud är klassen bättre än alla andra tillsammans i denna skitliga.

Pucken är nog mer i luften än på isen.
Jävla skitliga bara grisspel