Det är tomt. Det är tomt i poäng-pungen. Vi har noll poäng. Vi är ännu inte sist, men det är bara en tidsfråga, är den allmänna stämningen här, där och lite varstans. Vi fans vänder och vrider på insatser likt världsmästaren i Rubiks kub, letandes efter indikationer på tendenser av möjligheter till en eventuell bättre situation än var vi befunnit oss de senaste fyra åren. Lönlöst är det. Vi är usla. Det är kört. Tills det inte är det, kommer vi plötsligt på, i vårt söndriga, bi-polära och HV- tourettes-deppiga syndromtillstånd.
Tillståndet kan bäst liknas vid en konstant waterboarding-känsla som bara för en liten kort stund precis före matchstart byts ut mot förhoppning, förväntan och eufori. Startformationen av Tikka, Stakka-Bo och Banarne samt förlorad första tek, gör dock att man snabbt återfaller in i psykosen. Det skall inte vara lätt.
Det var länge sedan vi såg hjältar födas. Hopp stavas med de fyra bokstäverna A, B, O och T, endast. Fler bokstäver göre sig icke besvär. Den som köper, han har. Låtom oss hylla kreditkortet, skulder och tom penga-pung, för det är det enda motmedlet mot tom poäng-pung. Skål kosmonauter.
Del 3 av 52. Det känns som att tiden inte är med oss, varje match som inte vinns är en förlorad möjlighet till överlevnad. Ja det skriker inombords, hur jag än försöker att mana mig själv till lugn så är förra säsongens känsla över mig. Ge oss något att tro, börja gärna ikväll. Nån j*vla gång får det vara nog. Vinn HV bara vinn
Håller med. Det finns ingen glädje i hockey längre. Hockeyn var fordom det som höll det sviktande höst- och vinterhumöret uppe och vetskapen om att snart är det ny match igen kunde få den mest inrökta bitterheten att skingras för vinden.
Nu är det bara ångest och elände kvar. Varje match är en smärtsam plåga och all vaken (och sovande) tid går åt till att grubbla över varför allt helvete är så infernaliskt helvetiskt som det har blivit och alltjämt är.
Fordom var hockey min vackert flytande livboj, nu är den mitt tyngsta sänke.
Det är inte roligt längre, inte alls, det gör liksom bara ont.
NBS fick ställa in, för få anmälda. Sen vet jag inte hur det ser ut med lösbiljetterna. Av det jag utläste på X så kommer det inte vara jätte mkt HV-fans på bortastå. Men det är ju bara en teori.