Omgång 3: HV71 - Frölunda HC

[size=150]HV71 - Frölunda HC[/size]

Hemmapremiären stundar och mot mästarlaget Frölunda av alla lag. Men HV har fått en bra start på serien
och kan nog ge mästarna en bra match, tyvärr så gick Anton Bengtsson och skadade sig i matchen mot Växjö
i helgen, en fraktur i foten och cirka sex veckors frånvaro. Rasmus Andersson från j20 kallas in som extraforward.

Från shl.se: shl.se/play/video/14568140
Linbom inför hemmapremiären: hv71.se/artikel/2c8saitn0-3iaijd/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Såg att Borgman är extra back enligt uppställningen. Känns väldigt tråkigt han har vart helt grym första 2 matcherna. Eller rullar man på 7backar tror ni?

Så otroligt taggad infør matchen idag!!!

Hoppas vi går ut och kør øver FHC med tanke på resultatet senast!

KOM IGEN NU GUBBAR!!

Man rullade runt på 7 backar senast mot Växjö där några backar hade lite mer istid. Hansson spelade bara ca 9 min då, Borgman ca 19 min.

Käääämpa hv!

Bra start!

Bra PP önskas

Meh vilket pp

Ny chans i pp

Alltså fy fan va dåliga man r i PP

Inte ett dugg bättre :imp:

Hv får kompensation utvisningar efter skämtet i Växjö?

Men alltså vilka pp…

JJJJJJJJJJJJAAAAAAA
I PP :open_mouth: :open_mouth:

Jaaaaaa Sandberg!

inte direkt rättvist PP mål men man tacar inte nej.

HV har mycket att jobba med när de gäller PP BLAND DE SÄMSTA 6minuter jag sätt I PP

JAAAAAAAAAAAA :slight_smile: :laughing: :smiley:

Bra førsta period, Frølunda ær riktigt vassa i BP och nær dom kommer upp i anfallzon.

Tæcker ju næstan alla skott med.

Skønt med 1-0 ledning.

Thörngren har verkligen höjt sig sedan försäsong och bänkningen i första matchen.
Bra period bra fart.
7 mindre bra perioder nu av Tedenby men framförallt Laine ser inte alls bra ut. Tedenby börjar man dock se lite tendenser nu iaf. Stora frågetecken fortsatt för Laine.

Böljande period med 2,9 riktigt dåliga PP, tror det var 1 sekund kvar när målet föll :slight_smile:. Håller med om att Laine ser mindre bra ut, tror det påverkar hela den kedjan. Skönt med 1-0 men PP måste bli bättre!