omgång 3: HV71 - Leksand IF

[size=150]HV71 - Leksand IF[/size]

Hemmapremiär!
Fantastiskt. Nu kör vi. Tommy är frisk. Torp verkar vara på gång!

Tommy inför match

FORZA HV71!!

(Diabolics - proxy för Macce)

Hemmaplan och stark upphämtning senast nere i Malmö borde gett råg i ryggen.
Förväntar mig ett helt annat spel idag då vi är i vår borg med vår klack som driver laget framåt!

Förväntar mig en mer offensivt spel där hv tar mer tag i matchen. Hittills känns som vi givit taktpinnen till motståndarna och reagera därefter, nu ska vi agera och leksand reagera

Känns som det är vad Tommy alltid trycker på när man sett inslag i HVTV från omklädningsrummet: “vi ska agera, inte reagera” :smiley:

Tror och hoppas på en bra match med två offensivt skickliga lag, men att det till sist blir seger i säsongens första hemmamatch.

Nu väntar tre matcher där vi måste börja plocka poäng. Leksand, Timrå och Oskarshamn är tre lag vi ska ha bakom oss om vi på allvar har som mål att ta oss till slutspel. Mindre än 6 poäng på dessa tre matcher är en usel start på säsongen.

Nu jävvlar… snart bär det av mot Husqvarna Garden. Jag är som ett barn. Forumets platser är fyllda och vi kommer stå för närmare 37% av allt oväsen i arenan. :smiley:

Det enda som kan pajja min dag är om kommunens IF vinner… det får fan inte hända. Jag har sett fram emot detta sedan jag pratade med Andersson711 i telefon, klockan 03.14 natten efter HV’s uttåg ur SHL. Det är för övrigt hans ide att ha platser som nyttjas av forumet. Det är så livet är, de bästa idéerna är sprungna ur sann misär.

SLÄPP PUCKEN!

Bödker-Miele-Matsson
Tedenby-Nättinen-Petersson
Hansson-Vesel-Foppa
Elvenes-Sam-Lindbäck

Martinsson-Glad
Andare-Westerlund
Billins-Sjöholm

Det känns som den där klassbacken behöver komma in snart.

Tycker även Forwardssidan ser lite svag ut

Bryts kontraktet med Bengtsson inom kort? Verkar ligga i princip sist i backhierarkin

Fransson går ju före alla dagar i veckan där med.

Otroligt märklig värvning redan från början. 3 år dessutom. Blir dyrt å bryta det. Snacka om fiaskostart för Bengtsson.

Tror dock inte han sitter på nån jätte lön faktiskt, men visst de kommer kosta. Men finns säkert lag som typ kan ta över det kontraktet.

Jag personligen är/var helt oförstående till värvningen av Bengtsson från första början. Tyckte inte han imponerade i Dif heller.
Inte heller någon av mina djurgården bekanta gick i god för honom.
Vet att jag fått en del mothugg här för detta.
Uppenbarligen resonerar tränarna likadant.
Tycks tvärsist i hierarkin. 3 års kontrakt dessutom.
Även ena brodern Davidsson utanför laget redan.
Nubben har lite att fundera på.

Lustigt. Utfallet hittills av de värvningar och förlängningar som ifrågasätts av vissa.

Vigneault. Nedflyttad till en fjärdekedja.

Westerlund. Petad förra matchen.

Bengtsson. Sjundeback sist. Petad ikväll.

Bröderna Davidsson. Marcus petad för andra matchen i rad. Jonathan 13:e forward ikväll.

Starkt.

Men kanske inte oväntat med tanke på att det rör sig om spelare från allsvenskan och förra årets kvallag…

Den här backsidan ger mig verkligen magknip. Man tacka nej till Ebert på artistkontrakt för att man ville ha hela truppen med från start. Nu Bra jobbat!

Förvisso bra att en spelare som kunde tänka sig spela i Ryssland inte kom till i hv, men ja ni förstår nog min poäng.

Hoppas publikstödet och hemmarenan kan få igång HV-laget ikväll, vill se mer spel i anfallszon och förhoppningsvis spräcka den där nollan i PP.

Hade inte gjort något som det ser ut. Förutsatt att den backen som redan nu ska in blir fixad först. I en drömvärld kan de bryta med Bertov också, och ta in 3 nya. Men det är nog en fantasi.

Lite typiskt att HV får igång offensiven från start, kontrollerar matchen men blir skjutna i sank av ett eget powerplay. När de borde tighta till greppet ytterligare så minskar det istället.
Ser skapligt ut såhär långt, dock!

Nu då! 10e försöket i PP

Det var då själva djävulen om vi inte skulle kunna mörsa in den nu då