Omgång 3: HV71 - Linköping HC

Vem tror ni får stiga åt sidan nu när Sundh och eventuellt Sweatt/Ejdsell är redo för spel?

Förmodligen Gustafsson, Svenningson och Isak Brännström.

Vore så underbart att ta tredje raka emot LHC!

Det verkar som att Stenlund och Ejdsell saknas. Så det lär förmodligen bli:

Wärn Bengtsson Engvall
Thörna Ulla Figren
Tedenby Andersson Wännström
Sundh Gustafsson Brännström
Sweatt

Tror man kommer spela Sweatt som 13e idag då det är första matchen och Brännström gjort det bra. På sikt tror jag att Sweatt spelas in med Thörna och Ulla.

Tror på Sweatt mellan Tedenby och Wennström redan idag.

Sweat är ingen center tyvärr

Sweatt är inte med i laguppställningen

Gunnarsson - Söderström

Pilut - Reese
Persson - Berglund
Jaakola - Ytterell
Brännström

Thörnberg - Ullström - Figren
Tedenby - Andersson - Wännström
Sundh - Bengtsson - Wärn
Engvall - Gustafsson - Brännström

Intressant att de väljer att splittra på tredje kedjan som jag tycker varit den bästa än så länge och kör ner Engvall till 4:e…

Såg att matchen går på tv4

Tycker också det är lite underligt. Iofs så gjorde Engvall det bra med Gustafsson och Isac mot DIF. Men skulle gärna se Engvall få mycket istid då han är inne i en bra fas just nu.
Anledningen kan vara att de vill spela Sundh, Bengtsson och Wärn mot Derek Roy kedjan. Ifall det handlar om att stänga ner deras första lina så känns Sundh mer kompetent. Även bra att spela den linan på egna zonstarter.

Han är sjuk.

Hoppas Gunnarsson står idag, då han gjorde det bra senast. gör man det ska man få fortsätta tycker jag. Aldrig bra att byta när någon gjort det bra. Så får vi se hur han pallar med a lira idag. Linus har dessutom nyligen varit sjuk och kan lika bra ta nån dag extra återhämtning.

Han lirar :wink:

Mardröm

Men helvete

Linköping har ingentimg

Tycker Linköping är bra, HV får inte många klara chanser.

Linköping äter upp oss med sin forechecking. Hittills har vi inte alls klarat de bra. Så ska ju vi spela.

Sundh är INTE bra

Händer tyvärr inte mycket när vi är i anfallszon…