Omgång 3: HV71 - Luleå HF

[size=150]HV71 - Luleå HF[/size]

Mycket viktig match gällande tron på sig själva.
Förlorar HV en tredje raka och på hemmaplan dessutom,
så är det nog riktiga krisrubriker och kölhalning.
Vinner HV så är det prat om Sm-guld och gröna skogar. :wink:

[size=150]FORZA HV71!![/size]

NU JÄVLAR!!!

Håller med föregående talare.

Hemmapremiär och revansch läge! Lule kommer inte att fatta vad som hände. :wink:

Eller så vet inte hv vad som hände o bli utklassade igen

Vi behöver ha tillbax Nisse Andersson om det ska bli vinst.
EDIT: Tyvärr inte med denna match heller vad det verkar. :neutral_face:

Hemma mot Luleå ska man kunna vinna utan Nisse men Hv måste upp med skärpan i allt.

Dags för skärpning nu! För nog fan är vi bättre än vi visat dom senaste matcherna.

Idag vill jag se:

Wännström från start i en högre kedja!
Fart i allt vi gör därute!
Passningar som sitter på bladet!
Sätta dit pucken när vi får chanserna!
Bättre pp
Bättre Bp

De är hemmapremiär med ett förhoppningsvis fullsatt kinnarps arena, finns inte inställningen där idag då kan dom lika väl lägga ner säsongen. Idag är de upp till bevis. 1 vinst o vi vänder den negativa trenden, självförtroendet kommer tillbaka lite. En förlust o de är tre raka o det kommer börja sätta sig i huvudet på en del, tvivlen börjar komma.
Detta är en oerhört viktig match!

Nu kör vi!!

Hoppas att våra spelare som ska producera placeras ihop denna match så det inte sprids ut så det blir mellanmjölk rätt över.
En sån som Tedenby tycker jag kan briljera men spela på tok för mycket själv för både sitt o lagets bästa.

Men laget måste bli tuffare o rakare mot mål!

Jag vill se blåställ på!!!

Som Nick skriver, Wännström ska givetvis vara i ngn av våra toppkedjor, sportjournalistern på JP tyckte att det var väldigt märkligt att man spelade honom som 13e forward senast, och man kan ju bara hålla med. Idag måste HV få första målet, gärna ett par lätta. Tror att mkt sitter i huvudet på spelarna, och att det låser sig vid minsta motgång. Såg att Sandberg skickades ner i AHL igen, han hade varit mumma att få hem.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta om laguppställningen stämmer och Ytterell återigen går in på 6 backar med Ferhavy som 7e.

Har satt 50 spänn på LHF. Så nu kan inte ens Ytterell stoppa oss. :sunglasses:

Bättre femmor

Nu hoppas vi att de vänder

Din inställning till Ytterell är ju känd vid det här laget, men helt ärligt nu…vad spelar det för roll om man är uppsatt som första, tredje, sjätte eller sjunde back? Man går ju alltid runt på sju backar!

Zico: därför att han knappt skulle platsa i Timrå eller Mora. Så vad f-an gör han i vår laguppställning??? Sjukt.

Zico. Håller med. Problemet är väl att han överhuvudtaget inte platsar i nuläget.

Annars. Bra kedjor. Känns som att Lindbom och Lundh maxar. Tyder på lite desperation. Och det är bra.

Sex raka förluster nu (förra säsongen inräknat). De bör känna pressen.

Visst har Ytterell enorma problem i sitt spel så vi kan väl hoppas att han spelar upp sig. Gör han inte det är det väl nära till hands att han ersätts, för det han presterar för närvarande räcker ju inte. Mitt svar kom sig av att folk blir jäkligt snea på hu laget presenteras. Första eller sjunde back har ingen egentlig betydelse. Vilka som presenteras som första eller fjärde kedja i laguppställningen har ju heller ingen betydelse. För övrigt hoppas jag att Ytterell pangar in ett eller två mål från blå i em.

nu vill jag se man tar tag i de direkt

Bör få ett trendbrott idag så inte snöbollen sätts i rullning.

Heja HV!