Ja nu är det ju verkligen konstaterat att någonting inte stämmer i truppen. Så makalöst tama och fantasilöst spel var det längesen jag såg. De ser mätta och oinspirerade ut och alla utom Petrasek och W.Karlsson ser mäkta loja ut!!
Här är det som vanligt domedag när vi torskar, kan alla ta och lugna ner sig lite grann, laget har inget självförtroende just nu.
Fattar fan ingenting.
Kul. Nu säger Dahlen att HV äger andra och tredje perioden fullständigt. Och att första var jämn. Och att HV inte är i en formsvacka sett till de sista 40 min.
VAFAN!!!?
FY FAN VAD DÅLIGT
Herregud. Bara vinka hej då till serieledningen. Tänker man fortsätta lira såhär så får man inte se den mer heller.
Skicka nu upp Krog å Rhett på läktaren fram till februari någon gång, maken till oinspirerade spelare har jag inte sett på länge.
Så jävla pinsamt! “Vill du se mål, gå på hockey”… Ska aldrig mer gnälla på Luleå, detta är ju löjligt.
Har inte du skrivit så ganska många gånger den här säsongen?
HV har INGENTING att komma med!!! Vad i GLÖDHETA HELVETE har hänt?! 6-4 och INGEN skjuter!!! HV har 3 (TRE!!!) jävla nollor på de senaste fyra matcherna!!!
HELT OTROLIGT!
HELT UNDERKÄNT!
HELT ÅT HELVETE!!!
Jag börjar bli orolig på allvar. Detta kan få långtgående konsekvenser om det håller i sig!
Och eftersom Luleå tar minst en pinne så är serieledningen borta också!
Vi har ingen som gör mål just nu och vi är nollade två matcher i rad. Tråkigt att se. Fast vi är bara ytterligare en förlust ifrån ett välbehövligt uppehåll.
Fasen vad ni skämmer ut er, HV 71, jag är oerhört besviken på er, sen står Dahlen å säger att VI äger 2 perioder, han måste ju tro på tomten också,Cuben gjorde precis vad de vill ikväll, SKÄMMES!!
Börja med att sparka största problemet av dom alla! Luoma!!!
Inte förvånande alls. Snarare ganska typiskt lagidrott. Kommer tyvärr såna perioder varje år. 90% av det sitter i huvudet. Om man tror en sån här “svacka” är nåt nytt eller chockerande så kan man inte direkt följt vare sig hv eller nån lagidrott de senaste åren…
Usch. Detta är inget bra. Inga mål, svag PP, förluster mot lag som vi normalt ska vinna mot. Just nu ser HV ut som ett sjunkande skepp. SURT!
Jasså. Det var Luomas fel att man förlorade idag?? Det missade jag…
Pawhlen: Låt folk skriva av sig istället för att anmärka på allt!
HV71 gör enda spelmässigt en helt okej match. Problemet ligger i de sista delarna i offensiven där spelarna är alldeles för tama. Skulle vilja efterlysa lite mer “kanadensisktsspel” från HV71’s sida. Gläds dock lite åt att Andreas får hålla nollan. Det är han värd.
Det enda positiva idag är att SAIK förlorade hemma mot Brynäs och att Luleå endast fick med sig en poäng mot Frölunda. Detta betyder att HV71 är serieledare (ligger på samma poäng som Luleå).
De enda spelarna som får godkänt idag är David Petrasek (var riktigt bra idag) och William Karlsson. Jesper Williamsson såg också helt okej ut. Det går inte att skyla dagens förlust på någon enskild spelare. De som gör det har uppenbarligen ingen koll.
Sen hatar jag när en smålänning gör segerintervju i jönköping å han inte spelar i HV…
Offensiven är vårt största problem just nu, inte Luoma. Rakhshani, Krog, Fasth, Davidsson, Ledin, Jämtin och Carlsson är spelare som får stå till svars för detta. Gör man inga mål är det dessa spelare som måste kliva fram och göra jobbet. Nu är det ingen som gör det och man måste rannsaka sig själva och se vad som kan bli bättre.
Helt otroligt vad Hv spelet går att läsa.
Så fort någon kommer innan för offensiva blå kommer det antingen en dropp eller att spelaren vänder bak.
Ingen som går på mål för att stöka till för motståndarna.
Petter Rönnqvist sågade Luoma jäms med fotknölarna idag. Men tycker inte han är ensam.
Finns 5st som får godkänt resten får fan börja vakna nu.
W.Karlsson, Fasth, Petrasek, Nilsson och Wesslau jobbar och försöker.
Krog och Rakshani har plockats in från andra sidan men det var grymt längesen de gjorde något bra.
Vekt och lamt rätt igenom.
Nu är det fan dax att ta på sig blåkläderna och kriga tills sig segrar.
Ingen från fjärdekedjan? Bengtsson sliter som ett djur idag, alltid lika kul att se honom på isen även om målskyttet inte släppt för grabben.
återigen: det kommer nån svacka varje år. Det har det gjort alla 20 år jag följt hv. Det vänder, trust me. Det är ingen kris på nåt sätt. Lite småsaker och några jävla medstudsar så är man tillbaka på banan igen. Jag har full tilltro till årets upplaga av hv, det man visade de 25 första matcherna kan man visa de 25 sista också.
Det SÄMSTA man kan göra nu är att börja laborera för mkt - bättre låta kedjorna hitta hem igen. Ja, Rhett och Krog har sett under isen ut ett tag, men Fasth är påväg uppåt igen så de kommer börja producera igen.