Omgång 30: HV71 - Malmö Redhawks

Har haft Bengtsson båda gångerna man har mött Malmö. Han trivs tydligen emot dom. Denna gången var jag så trött på hans form så jag tog inte honom :smiley: :smiley:

Vi spelar en bländande offensiv hockey… Men v måste kunna lita på vår målvakt mer än såhär!!

Har han varit dålig då?? Dom två målen som har varit är inte hans fel…tycker jag

Vi har ju inget försvar, på sista målet var han ju helt ren framför målet.

det är fan otroligt, de har haft en utdelning likt den de hade i början av säsongen. Jag är inte orolig, de kommer inte ha sådan tur resten av matchen, jag tror på tvåsiffrigt.

Ok sista kan jag erkänna att jag ej såg att de var en styrning… Men första måste han ta… Han är för dålig… Punkt slut.

Härligt positiv :slight_smile:

felriktad kritik.

Om det är molnigt ute så är det inte solens fel.

Tycker man kan ifrågasätta försvarspelet än P-W insats! Är ju under all kritik de målen vi släpper in!
Sällan man skådat en spelare så fri som Forsell va på detta århundrade!

Är ju sjukt hur det bara kan skilja ett mål i denna match med tanke på hur det såg ut.
Blir så less när man ser laget spela så bra offensivt men så skiter man ner sig bakåt istället idag!

Fortsätt med offensiven och att tränarna markerar mot försvaret i paus. Mif lär ju komma ut nu efter deras skitperiod men ändå är med i matchen vilket kommer ge dom energi nu!

Ja, de ska vara glada för 2-3 efter första.
Jag räknade till 1 bra chans för halvdanskarna, men de gör två mål.

För Hv ser det mycket bättre ut än tidigare.
De går väldigt hårt på forecheck och det brukar vara ett vinnande koncept.
Frågan är hur länge de orkar. Ska vi tippa en period till?

Då gäller det att man gått ifrån målmässigt, annars håller det inte.

Tror vi måste sortera lite bættre i førsvaret. Vældigt våghalsiga uppspel just nu.

Thørna ser bættre ut æn på længe, lite som han inte varit opererad.

Bengtsson bættre æn innan han brøt foten.

Till och med Brithen gør poæng.

MER HV! MER!

Är lite rädd att Malmö kommer ut som ett helt nytt lag i andra perioden, hockey brukar aldrig vara logisk…

3 mål på en period… :astonished:

Sista målet känns ändå som PW kunde tagit med klubban? Missade replay på det. Det första målet är ju helt horribelt spel i egen zon. Stenlund kan rensa den så enkelt sarg ut men siktar på kontring vilket inte var så bra. Försvarsspelet ser stundtals horribelt ut.

Dock är ju det mesta positivt. En hel del spelare som spelar med bra självförtroende. Och periodens snyggaste som inte blev mål är ju när Brithen bryter in ganska tvärt på mål. Sjukt snyggt.

Synd Sandberg. Du skulle lagt över den på backhand :wink:

Vilka lägen…

Teeeeeeedeeeeenbyyyyyyyyyy

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
TEDENFJUTT!!!

Hurra, glad som en parkbänk!!!

JJJJJJAAAAAAAAAAAAA Teden :smiley:

Teden!!
Där har vi en som är värd ett mål. Bra jobbat Hv!