Omgång 30: HV71 - Örebro HK

[size=150]HV71 - Örebro HK[/size]

Annandagshockey mot Örebro står på programmet för HV71.
Ett Örebro som HV inte har vunnit över än denna säsong.
HV kommer till match med två härliga 3 poängare i bagaget
och förhoppningsvis lite självförtroende.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Engvall redo för spel?

Japp det sägs så. Enligt jnytt.

Ska det bli tre raka?

Hv måste upp ett par snäpp då Örebro är ett mycket bättre lag än vad Mora är.
Hoppas de har bättre självförtroende och högre mod som gör att de hittar spelet som krävs för seger idag.
Grymt taggad för hockeymatch är man efter all julmat!

Hoppas HV kan förlänga vinstsviten och tvåla till Örebro. ÖHK är ju dock tyvärr något av en mardrömsmotståndare för HV och HV har både tappat trygga ledningar till förlust och även åkt på riktiga stjärnsmällar rent målmässigt. Hoppas man kan stå för en stabil hemmaseger idag. Det jag vill se idag, utöver 3p, är att passningsspelet är bättre än tidigare.

Kom igen, HV!

Snart drar jag till Kinnarps! Vi är sex pers som går ihop. Jag tror HV kör över Örebro idag.
Dessutom kommer matchresultatet påverka min lust att kolla JVM ikväll. Med Moverare och Brännström! Dock ej Gustafsson…men då kanske han slipper(?) bli draftad i förtid.

Oj! 3min spelade och ingen HV-utvisning. Trendbrott?

HV börjar bra, alla femmor är med. Engvall pigg!

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

Snyggt! HV har startat matchen riktigt bra. Kul att se. Passningsspelet klart bättre idag = spelet totalt sett klart bättre. Fortsätt så!

Mkt bra inledning av HV, ett snyggt mål desutom!

Ser inte matchen, men att döma av kommentarer och statistik verkar det se bra ut hittills. Kämpa HV!

Måste säga att Elliot är som en helt ny spelare efter landslagsuppehållet. Och bara till det bättre, vilket är skönt att se!

Han behövde nog ett par matcher för att komma in i tempot. Kul att se.
Han blir nog viktig framöver.

Vilket PP :astonished: :astonished: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

fel hörn dock för Wärn.

Hv hade kunnat ha 4-0 istället för 1-0…vilka lägen och vilket spel de visar upp.

Riktigt bra period av HV, en av de bättre på länge faktiskt. 1-0 är i underkant, hade lika gärna kunnat vara 3-0 sett till de klara målchanserna. Hoppas nu man orkar pumpa på och utökar så att man inte släpper in ÖHK i matchen.

Inte mål i pp men klart bättre pp-spel! Ledning i paus men borde varit 2-0.

Hv borde haft minst 2-0… Mycket bra spel! Lovande.

Bra spel. Tedenby bäst på plan. Engvall imponerar och hoppas han får och tar chansen med alla skador nu. PP mycket bättre men tyvärr är man ineffektiva och kanske inte fick till de där giftiga avsluten ibland. Men Jobba på nu