Omgång 30: HV71 - Örebro HK

Poængstarke backen ær ju Pilut som toppar våran interna poængliga.

Kul om Elliot kommer igån!

Riktigt kul med Engvall tillbaka igen med.

Hur mycket spelar Elliott och Pilut tillsammans? Bara PP eller? Känns som tuff offensiv satsning att köra dem tillsammans. ( Vilket jag i och för sig gillar men trodde inte det om Hult)

Gött med tredje raka. Men vet inte om det är ännu göttigare med Elliot som nu kan börja tysta er kritiker big time. Nu har han börjat komma in i tempot och acklimatiserat sig och vips så börjar vi kunna skörda frukten av detta :smiley:
Noterbart är att Bengtsson och Sundh ser allt piggare ut och den förstnämnde stod för 6 (!) tacklingar idag.
Gött att se Pierre igen också. Nu ska bara Sweatt och Wännström få bli kvitt sina skador. Heja, heja!

Hult?

Kritiken mot Elliot var lika befogad som hyllningarna är nu. Märkligt att det ska vara så svårt för vissa att förstå här-och-nu-perspektivet i matchtrådarna.

Förstod att du skulle känna dig träffad, eftersom du är en av dom som har kortast tålamod här på forumet. No hard feelings Shitkicker och jag är nog en av de som har problem med här-och-nu-perspektivet, vilket jag förövrigt tycker var ett klockrent uttryck. :slight_smile: Ska jobba på att försöka förstå mig på här-och-nu-perspektivet så kan väl du jobba på ditt tålamod och att nästa gång kanske inte döma så fort. :slight_smile: Vi gläds ihop av 3 mycket viktiga poäng och hoppas på fler positiva formbesked framöver.

Hahaha! Klockrent svar, två tummar upp! :wink: Ska jobba med tålamodet, men då skulle du ha känt mig för 20 år sen… jösses! :open_mouth: :confused:

Såg nyss gårdagens drabbning. Såg bra ut. Noterade dock Tedenbys agerande i samband med hans avvaktande utvisning i andra perioden. Lamaste jag sett på länge…

Kan kanske bero på att han var inne betydligt längre än vanligt, alla vet ju hur jävla utpumpad killen är efter ett helt vanligt byte

Lindbom… Skyller på julölen!
Angående Elliott så vill jag påstå att Coachteamet hade och har i uppgift att få fram bästa möjliga lag till slutspelet. Bänka eller fortsätta ge förtroende handlar om hur de tror att olika spelare reagerar och vad de behöver. Just nu ser det ut som teamet har gjort rätt som gett honom mycket speltid även när han inte presterat som förväntat. Tur eller fingertoppskänsla får framtiden utvisa…

Får hoppas på det men såg ut som att han sket i vilket iom att han visste att han skulle bli utvisad oavsett.
Nu blev det iofs inte så…

Haha, härligt att höra! Vi jobbar vidare med våra issues tillsvidare :slight_smile: