Omgång 30: Linköping HC - HV71

[size=150]Linköping HC - HV71[/size]

Första matchen 2019 blir mot LHC borta. Ett LHC
som HV har haft svårt för dom senaste åren. Men
HV71 kommer från fyra raka segrar och med ett bra
självförtroende.Kristofer Berglund är tillbaka efter
avstängning.Det finns också en chans att Simon Önerud
kan spela mot LHC efter skadan i Örebro matchen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Någon som vet om Gustafsson och Fehervary kommer till spel idag? Liksom Frölunda har med sina jvm spelare i dagens match så hoppas jag att HV även får med sina, är nog nyttigt för Gustafsson att efter snöpliga sortin i jvm få gå ut och köra.
Hur är statusen på Önerud, kommer han till spel? Inga andra ovälkomna skador sedan förra matchen?

Vad jag fattat de som så spelar Gustafsson medans Wännström o önnerud ej är med även fehrevary är borta idag också.
Sen gör ju Berglund comeback efter avstängning.

Hoppas inte Öneruds skada är långvarig, efter hårdare matchnining sista tiden har han enligt mig höjt sig och med sin fysik ofta
gör skillnad framför kassen.
Om Wänna är borta får vi väl hoppas lill-Wänna får fortsatt förtroende!? Gött ändå att Berglund och Gustafsson är tillbaka! :slight_smile:

tror tyvärr på förlust idag då vi har för många bärande spelare borta

Vi förlorar alltid mot LHC tyvärr. Har tyvärr ingen bättre känsla idag. Känns som att LHC är ett spöke för oss. Hade hellre sett att hv möter vilket annat lag som helst idag tyvärr.
Hoppas naturligtvis att jag har fel o får äta upp mina ord.

Önerud o Wänna borta, blir tufft utan några målskyttar ikväll.

Teden och Ljungh får kliva fram istället, eller varför inte Nisse och Lehtonen från blålinjen.

Laget mot LHC:

Ska Törngren visa varför han ska ha speltid så är det dax att visa det ikväll!

Nu kör vi!

VITA GULA BLÅ

Bra tedenfart! Bra HV!

Didrik schabblade, kunde blivit dyrbart

Hv har börjat bra

Thuresson bra inledning :exclamation:

Trodde på enorm silverpress…detta ser faktiskt skapligt ut!

Ja det ser bra ut.

Dock har det några gånger varit bättre om man spelar enkelt ut ur zon då LHC:s starkaste femma är inne.

Ibland ska backar inse sin begränsning och inte tro att de kan ta det lugnt ut ur zon mot Gordon m. Fl.

Fan

billigt.

Han föll lätt, men klumpigt av 66…