Omgång 30: Örebro HK - HV71

[size=150]Örebro HK - HV71[/size]

Örebro borta väntar för HV71 på lördagskvällen.
Efter segern i Leksand i torsdags så skulle det sitta
fint med ännu en seger.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Tror faktiskt att vi kan ha en hygglig chans att vinna denna. Nyckeln blir att backarna spelar snabbt, enkelt och rakt så vi tar oss in i offensiv zon på ett bra sätt. Lägg sedan puckar på mål och crusha nätet. Vi behöver inte vinna fint, vi behöver bara vinna.

De senaste åtta omgångarna har Örebro varit ett klassiskt varannandagslag. Vinst, förlust, vinst, förlust osv. Örebro torskade förra matchen…

Min känsla är att Örebro tappat en del i och med att Bromé försvann. Men går man på deras form så talar det för hemmaseger ikväll.

Tror man ser loja och ointresserade ut ikväll. Hoppas inte :mrgreen:

Vad är stalltipset på hur vi ställer upp kedjorna nu när Wedin är tillbaka? Ingen förändring och Wedin går in som 13e och gör bara sporadiska inhopp för att hitta formen, eller åker han rakt in i hetluften?

Vågar man pilla med den relativt (med HV-mått mätt) fungerande kedjan med Svampen, berget och frögren? Det tror inte jag… men jag vet inget.
Jag tror man pillar in Wedin på Forsbergs plats.

Går nog in på Foppas plats tillsammans med Önerud och Holmström

Kedjan Önerud Holmström Forsberg såg ju ändå bättre ut än vad den har gjort med Stoa som center och tyckte mig ändå se mikroskopiska förbättringar hos Forsberg under delar av matchen senast. Tror som Diabolics att Wedin kommer få sporadiska inhopp i den linan på Forsbergs bekostnad. Borde på pappret vara en ganska välkomponerad kedja med en Wedin som snurrar och Holmström köttar på mål medan Önerud får passning på blad och bombar in pucken i mål!

Sheriff Frögren ändå, vad man ogillade honom. Tror också på Wedin <-> Forsberg. Vill gärna se Olausson högre upp i hierarkin också.

Gunnar i mål…

Gunnar i mål.
Andre vilas= Petad?
Ingen information om Stoa?
Olausson 13e? Hmm tycker att han var riktigt pigg sist.
Vart är Törngren förresten är han sjuk fortfarande?

Var inte han sjuk?

.

Om vi ändå ska behålla Stoa spela han med Wedin. Stoa sätter den i mål han skapar inte och jobbar inte. Vill man ha ut nåt av Stoa sätt han med Wedin och Thörngren.

Är Stefan Nyman tillbaka nu?

Exakt varfan är Stoa???

stats.swehockey.se/Game/LineUps/490757

Konstig dom spelar olausson som extra forward? personligen tycker jag Zion är för hypad bara för ett häftigt namn. Men jag antar att jag inte förstår hockey och Zion är nyttig defensivt. Vem bryr sig om offensiven :stuck_out_tongue:

Nä förlåt men måste säga det. Zion för kass i HV ,kass i Landslaget och jag tror alldrig han blir mer en 4: line spelare. Kan nån sätta mig på plats och försvara varför han är så bra?

Samma med Emil André han är för vek vill inte ha han nära ett slutspel.

Dubbel post

Stoa inte med på bortaturnen pga sjukdom.

Gott

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA