Omgång 30: Örebro vs HV71

Örebro vs HV71


image image

Tjugotjugofyra - alla byxor äro dyra.
Färska våndor nu i färsk-år, troliga plågor denna hockeyvår.
Ständiga problem och pinor, i alla offensiva linor.
Ingen rast ingen ro, på isen har vi placerat varenda ko.
Kent som inga värvningspengar har, står där med rumpan bar.

Mänskligheten har en stark längtan till omtag, ty det är lättare att sätta sitt hopp till en lyckosam framtid, än att göra jobbet och lära från sin forntid. Precis därför lyfter man upp en ickehändelse som nyår till skyarna och tar ut alla imaginära segrar under 2024, i förskott. Så även vi, de mest halvtomma av alla supporter-sejdlar.

Så, vi sätter hoppet till det nya året. Till en ljusnande framtid. Till att Johans optimism finner grogrund i en väldigt näringsfattig lagmylla. Till att Joni’s bastu är förevigt förseglad. Till att Radan’s omöjligt breda leende aldrig falnar. Till att vi skapar ett mirakel i Örebro. Till Örebro, av alla ställen.

Vi är ännu obesegrade på bortaplan i SHL, nådens år 2024. Det, om något, är ett gott tecken. Kanske det bästa vi kan få. Släpp pucken!

Johan ljusmålar

FORZA HV71!!

14 gillningar

Vi är sämsta bortalaget, men Örebro är en av de sämre hemmalagen. Kan det på något sätt ta ut varandra? :slight_smile:

Tror aldrig på seger numera, så inte heller idag. Blir hellre positivt överraskad än att bli besviken.

2 gillningar

Idag har vi stark bortauppslutning från forumet så det blir vinst. Ni läste det här först! :slight_smile:

13 gillningar

Otroligt vad du skriver bra, om man ändå hade en sådan förmåga med ord. Hatten av!

Ikväll tror jag att poängtotalen på bortaplan ökar med 75% (:sweat_smile:)

3 gillningar

Japp bra skrivet. Går och inhandlar ett 12-pack inom kort så man klarar ”hettan”.
:clinking_glasses:

1 gillning

Örebro är vårt bogey team. Vi lyckades mirakulöst vinna sist på straffar, men blivit totalt utspelade i våra möten mot dem. Idag är jag nöjd med en hedersam förlust, och inte skämmer ut oss. Vem är förresten geniet bakom säsongens spelschema? Är det fyra bortamatcher nu på de fem senaste?

Jag ser ingen anledning att tro på vinst. Är väl antagligen därför dom kommer vinna

1 gillning

Ska man se något positivt så saknar Örebro dendäringa Lekkerimäki idag pga jvm.

10 gillningar

Kommer ni ha en egen Forum-banner?

Förväntar mig någon episk bild här i tråden senare.

4 gillningar

Vinn. Bara vinn.

3 gillningar

man är glad med underbar jvm semi sen kom man på de 'r hv match igen och ångesten och depressionen är tillbaka

2 gillningar

Seppälä saknas idag…

1 gillning

Oherregud, aldrig att det blir vinst med dagens lag

Så har man tänkt vid fler tillfällen när allt o alla varit skadade men dags för andra o kliva fram.

2 gillningar

Ortio???

Han ä med, eller vad tänkte du på?

Nättinen - skadad, sjuk, skadad igen.

Känns som att glas är mer hållbart än Nättinen.

1 gillning

Var väl just det att jag skulle vilja haft Dichow där. :cold_face:

3 gillningar