Omgång 31: Färjestads BK - HV71

Meningslös perre.

Gött för Gunnarsson att komma in bra i matchen. Har dock sett lite “nervös” ut.
Missat en del med stöten som gör att han kommer fel…men skönt med denna perioden…

När ska kommentatorerna lyckas uttala Petrasek och inte Petraschek.
Lite värre dock när Martin lirade i HV och en del sa Tynberg :unamused:

Var perioden ointressant eller var det bara jag som hellre spanade på frugan :open_mouth:

Hyfsad period för att vara bortaplan, men HV drar ju ner tempot så till den milda grad att det blir tråkhockey av alltihop. HV skapar inga riktigt farliga chanser heller. Tycker ändå att HV spelmässigt har ryckt upp sig på sista tiden. Gunnarsson ser stabil ut.

Träskorna buar när Davidsson uppmärksammas för poängrekordet! :smiley:

Är det bara jag eller har HVs glöd och fart försvunnit mot början av säsongen? Kan vara för att jag kollat gamla slutspelsmatcher från NHL. men ändå.
Denna match har ju hittills inte haft speciellt mycket att hurra över. Både från våran sida, men också ur en objektiv synvinkel.
Hoppas på bättre andra nu! :smiley:

O fy fan. Eller, förresten, hur ser hon ut? Jag kanske också skulle kolla in din fru… :wink:

“Sopan” Unger har fortfarande problem att uttala Rhetts namn, sa inte Oldéen Jonas Johnson till Johan Jonsson i förra matchen mot Växjö?

Härlig intervju med HV:s J20-tränare Anders Olsson

Jo, han sa också nr 76 Per Ledin :open_mouth: och han kallade Patrik Carlsson upprepade gånger för Robert Carlsson. Visst, båda har en bakgrund i SSK, men herregud… :confused:

Är ju lite avslaget jämfört med J-VM matchen Swe-Ru som var en riktig nagelbitarmatch Puh…

Tack!
Ska försöka bidra med det jag kan.

Är en gammal jkpg-bo, i exil så jag följer laget via tv:n och nätet.
Lika hängivet dock som när jag hade säsongsbiljett under början på 90-talet.

Ok, kom igen HV!

O fy fan. Eller, förresten, hur ser hon ut? Jag kanske också skulle kolla in din fru… :wink:[/quote
Trodde vi var emot sådana som hannula här hehe

Är det ngt pass över 3m som går rätt idag??

Det är en sån här match Ledin å Jämtin måste kliva fram och grisa till det lite, så det händer nått…

Fan va tråkig match äta kall stekt Havregrynsgöt är roligare :imp:

Trygg har hur mycket tid på sig som helst men åter igen ett slag skott utan att titta vart pucken går så går den upp till en back istället för att lägg ut den lugnt och försiktigt :question: Men denna gång var han som tur var bakom mål när han sköt.
För många dåliga beslut av flera spelare.

Elitseriehockey käns lite “meh” såhär efter JVM-semin :sunglasses:

Blir det HV mål nu så förvinner Nyårsdimman och alla blir glada igen…

Två lag som spelar Luleåhockey. Just nu är det mer intressant att se målarfärg torka.

Börjar bli lite tjatigt nu men Rakhshani har verkligen ingen bra kväll. Han kommer säkert göra några poäng till och blixtra till ibland men nästan allt gör är alldeles för svårt och det går nästan aldrig hem. Han måste plockas bort från den kedjan. Räcker med att Krog spelar svårt och på gränsen hela tiden - det o andra sidan hans jobb o han har gjort det väldigt bra i många år.