Omgång 31: Färjestads BK - HV71

Då är det dags för match igen, den första på det nya året, motståndare är Färjestad

Tidigare möten denna säsong:

Färjestad - HV71 2-3 OT
HV71 - Färjestad 4-3

Både HV71 och Färjestad vann sina matcher i förra omgången, HV71 besegrade “lillebror” Växjö med 2-0 och Färjestad vann mot MODO efter straffar med 3-2

frånvarande spelare, Färjestad: Jack Connolly, Sanny Lindström, Mikael Johansson och Oscar Klefbom (samtliga långtidsskadade) samt Christian Berglund som är avstängd

frånvarande spelare, HV71: William Karlsson (JVM), Filip Sandberg (JVM), Oscar Fantenberg, Johan Lindström (magsjuk)

Kul att någon är vaken och blåste igång matchtråden även om den inte är
lika snygg som Firstswitchs :wink:

HV matchar fullt lag förutom Fantenberg.

Träskodansarna saknar fortfarande långtidsskadade Jack Connolly, Sanny Lindström, Mikael Johansson och Oscar Klefbom. Dessutom är Christian Berglund avstängd.

första inlägget uppdaterat när det gäller frånvarande spelare

Här var det aktivitet!

Kör över FBK idag! 2-6

Äntligen dags igen för hockey! Galet laddad efter matchen tidigare idag!

Jag har varit en stor motståndare till Rakhshani under säsongen men tycker att han har klivit upp några steg senaste två matcherna och kan han lägga in en växel till idag så kommer jag överväga att börja gilla honom igen :wink:

1-5
Rakhshani x2
Fasth x2
Jämtin x1

Gunnarsson står i mål

Å fan. Då tror jag vi får stryk…

Dax att Gunnarsson visar tvivlarna och vinner matchen.

Men samtidigt borta mot FBK hade det ju magkänslan varit lite starkare med Wesslau i mål.

Ja ja, gilla läget och mosa Vargarna!

Hoppas 13 kan näta idag, gärna i bp.
Nu kör vi… mot guldet!

Jag är tyvärr rädd för det med men hoppas på vinst :slight_smile:

Välkommen i gänget Guld.

Blir tufft idag men borde inte vara svårt att tagga till…

Vill se mycket av Jämtin.

Fan, dra inte igång ett 200inläggsdebattigen :wink:

Off topic: Saik har gått ifrån till 3-0 mot AIK.

harkel Jag menar… SJÄLVKLART vinner vi ikväll! 7-0 och Gunnarsson håller nollan och räddar livet på en åskådare som sätter en träsko i halsen!

Danne Larsson står i AIKs mål.

Det förklarar ju en del. :wink:

Inga förutfattade meningar nu för fn… Han har ju spelat bra hittills :exclamation:
15-4 i skott så nåt bra har Gunnarsson gjort :slight_smile:

Skulle snarare kalla det för realism. Jag hoppas ju absolut att han stänger igen ikväll och hjälper oss att vinna matchen men jag har svårt att se att han gör det. Håller tummar och tår ändå.

Resterande av matchen kan ju inte bli sämre.
Ingen fart alls och knäppt tyst på läktaren.

Ja, publiken hördes bara när Davidsson tog emot blommorna från “rödluvan”