Omgång 31: HV71 - Brynäs IF

Precis olycklig tackling, inget fult alls som jag ser det. Härligt med vinst :slight_smile: Behövs bättre försvar nästa match dock.

Hallå!!! Det har varit uppehåll och Hv brukar aldrig spela bra direkt efter och brukar kamma 0p!
Idag vann vi och tog klivet upp till 2:a plats!

Matchen vart ingen höjdare och Brynäs gjorde 2 mål varav ett i PP och ett med ren bonnröta som bara försöker räddas kvar och som seglar mot mål och styrs in! Visst Karalahti kunde kanske agerat annorlunda men jag tror ingen hade räknat med att pucken skulle hamna där inte äns han som räddade kvar pucken på blå!

Vi spelade ju ut Brynäs trots att vi inte va 100!

Christensen fortsätter dominera och Sandberg och Tedenby har ruggigt svårt att sätta dit pucken! Båda hade öppet mål idag men bommade!

Jag tar med mig 3p med glädje efter julmaten och ledigheten och njuter!
Nu laddar vi för SAIK och knäpper dom på näsan!

OT Tollefsens tackling på Ledin är ren otur och han ska icke klandras för det! Hoppas att Ledin är tillbaka snart vilket! Verkar inte vara något armbrott men ska röntgas och då kommer beskedet till 100!
Sist men inte minst så är man lika glad när Frölunda tappar poäng!

Ska inte heller vara någon utvisning. Handlade endast om otur var inget avsiktligt. Hur kan du få det till att det ska vara en utvisning på Toffsen? Han gör ju inget fel.

Härlig vinst även om matchen höll en låg kvalité. Brithen, Christensen och Ridderwall var bra, även Nilson såg pigg ut.

Christensen for presedent!

Men vårt bp måste fixas nu för vi släpper in mål varje match!

JP-femman

5+ Erik Christensen. Banans kung på annandagen. Två mål och två assist fixade en god fortsättning för Hv71.

4+ Calle Ridderwall. Pigg och alert efter landslagsspelet. Ett mål, en assist och en massa gott jobb hamnade på pluskontot.

3+ Marcus Nilson. Var tillbaka igen efter sin skada. Gjorde mål direkt.

2+ Lawrence Pilut. Den unga backen fortsätter att spela riktigt stabilt efter en liten svacka på senhösten.

1+ Ted Brithén. HV-kaptenen levererar - också i poängprotokollet.

Andreas Johansson. -Vi började lite trevande, var inte riktigt “på” direkt. Men jag tycker ändå att vi till slut gjorde det bra när vi kunde spela av matchen i tredje perioden utan stora bekymmer.

Tommy Jonsson. -Vi gjorde ingen bra match. Vi blev för passiva, spelet var spretigt alldeles för ofta, lite för “soft” också.
HV vann helt rättvist.

Presskonferens: hv71.se/artikel/61698/
Sammandrag och målen: shl.se/shl-arena/39040/postgame/

Är pettan petad eller vad har hänt?