Omgång 31: HV71 - Växjö Lakers HC

[size=150]HV71 - Växjö Lakers HC[/size]

HV71 är på vinnarspåret men hjälper det mot lillebror?
Växjö leder serien ganska klart och ska HV vinna så måste
alla spela på topp.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Bra läge att möta Lökers när Pettersson spelar JVM.
Örebro matchen var ett rejält steg uppåt och framåt, även om ÖHK gick runt på 5 ordinarie backar + Franzén. Hoppas Presspelet biter lika bra mot Växjös bra mycket skickligare backar. Idag blir det ett ordentligt test för att se ifall den höga forechecken även biter mot bättre lag. Detta blir säsongens hittills intressantaste match.

Jag har hybris och tror på vinst idag!

Jag tror förvisso alltid på vinst. Men jag har mer hybris än på länge. Jag tror även på hybris hos spelarna, detta kommer bära oss till seger idag. Sen kraschar vi mot nått bottengäng, men det är fine, det är sånt som behövs på vägen mot multipla SM-guld innan 2020.

Jag gillar att titta på Brännan-light, dvs Isac, jag hoppas han fortsätter att kanalisera sin och brorsans bränn-power som just nu är maxad. Jag tror han kan bli en framtida viktig pjäs i det breda HV-bygget.

Sedan vill jag se en fortsatt glädje från Stenis, HVs kanske mest ego forward ( ett skönt arv från Thörna kan man gissa). Han har det där sköna glidet in i offensiv zon med en helt naturligt “F*** all, I’m shooting”-attityd som tack vare hans sköna handleder ger honom 10ggr fler mål än assist-poäng. Vi gillar den kaxigheten, med vetskapen att han faktiskt kan passa, Lex-thörnas mål mot tråklule precis före jul. Go Stenis!

Sen hoppas vi på att Erik A kan gå förbi PW i den interna poängligan! :wink:

Antingen gör hv en grymt bra match o vinner komfortabelt eller blir det storförlust idag. Har en sådan känsla idag, allt är inget känsls

de blir ingen storfölust, matcherna mellan dessa två lag brukar oftast vara täta och jämna och sluta oftast med 1 eller 2 mål fördel

Jepp med lakers som segrare.

Dags för fjärde raka. Nu kör vi över Växjö :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Vilken start av HV! Bara mål som saknas

Vilken match, vilken underhållning.

Hur kan det står 0-0 :question: :open_mouth:

Läskigt att HV inte får hål på Andren…

Grym period!

Härlig hockeyperiod!

Är en fröjd att se Pilut och Elliot spela PP. Hotar hela tiden.

10-1 i skott och fortfarande 0-0 :confused:
Hur som helst är HV överlägsna. Glädjande att se.

Känns ändå oroligt skulle inte förvåna mig om Lökers får in en fladderpuck :frowning:

Borde bli Ketchup i andra efter HVs överkörning i första perren. Har vi sett HV så dominanta nån period den här säsongen. Ruskigt kul att kolla på.

Kändes snarare som 32 -1 i skott

14-1 i avslut.

Total HV-dominans i kraft av alla PP. Men trots bra spel i PP så vill inte pucken in. Oroväckande att man inte får in den trots de väldigt fina ocjg solklara chanserna man skapat.

Tyvärr talar matchbilden för VLHC ju längre det går utan HV-mål.

In med pucken nu i andra!

Jaha Ja som jag trodde :imp: :imp: