Omgång 31: Linköping HC - HV71

Någon mer än jag som reagerade lite på tacklingen av Gordon på Brännström? Arto tyckte det var en bra tackling men Gordon hoppar ju faktiskt in den.

Tyckte den var perfekt när jag såg den

Söderström! Så sjukt jävla stabil.

Thörnberg totalt under isen dräller som fan. Hönsgård deluxe! Allt måste bli bättre! Linus ser dock väldigt stabil ut som vanligt.

Håller med och hoppas inte Diabolics kelgris Arto ser matchen.

Vart ju en solklar utvisning på en HV spelare i egen försvarszon. Fan om domarna återigen ska avgöra.

Missade det…? Jag tyckte också tacklingen var bra.

Att det står 0-0 är som sagt en under.
Mittzon är vidöppen och det är bara får LHC att åka och hämta pucken som Hv dumpat,
åka igenom mittzon och sätta press mot Hv igen. Så har det sett ut.

Nån måste försöka sätta stopp, gärna i deras egna zon som första perioden mot Malmö senast.

Enda positiva efter första perren är att man inte ligger under, men det känns inte långt bort att LHC tar ledningen. Mycket som måste bli mycket bättre i andra.

0-0 ska vi vara nöjda med.
Intressant diskussion i Cmores studio ang våra målvakter. Innan matchen vill jag tillägga.
PW i högform så kampar vi om guldet, men har för mycket upp och ned.

Någon som kan länka?

Samtidigt så har domarna släppt en tripping på Little så där är det nog 1-1 :slight_smile:

Arla är…inte en av de bättre spelarna, om man ska va snäll.

Asså vad ska vi göra åt vårat pp? Katastrof

Eller passningsspelet :frowning:

Passningsspelet är precis som senast mot LHC total katastrof. Bland det värsta jag sett. HV lyckas ju inte skapa ett skit, eller knappt ens ta sig ur egen zon med kontroll med detta bedrövliga “passningsspel”.

Klar analys på Cmore ang. HVs passningar
Eller Avsaknaden av passningar som går mer än 2 pass!

Alltså det var så dåligt jag kan inte fatta hur jävla dåligt det är, inga ideer utan bara går på enskilda prestationer. Man är helt värdelösa på att sätta upp ett spel. Jag vet inte varför det skall vara så jävla svårt när alla andra lag i serien kan spela PP

Vi ska värva ordentligt - oavsett stålar och lirare på marknaden.
Allt annat är totalt värdelöst.

Ja mina damer o herrar vinner vi denna match så ska vi vara jävligt glada… Herregud va dåligt de är…

Det är dax att gå tillbaka till ett grundspel och slå enkla pass
inte inte krångla till saker pass bak ryggen och lååånga utan adress :exclamation:

Inte ens med en man mer kan man slå ett enda vettigt pass, man kan inte få va så bedrövligt dåliga på denna nivån

Katastrofalt pp… när jag inte trodde det kunde bli sämre så blir det det.