Omgång 32: Almtuna IS - HV71

Återigen en match där HV inte kan omsätta spelövertag i gjorda mål. Hopplöst. Detta kommer att avgöras på kämpainsats och det brukar ju bara sluta på ett sätt.

Börjar bli dags för Hult att hitta nån som kan sätta pucken i nätet! Hahahahaha…. Som om…… :confused:

kallas oxå “snacks”

Typiskt en sån spelare som är bra när han har självförtroende. När Foppa gick sönder så dalade även vesel.

hockey-uttryck man inte gillar: “ta ner pucken djupt”

märklig uppställning i pp, vesel på foppas plats ?, och foppa kommer endast in i slutet av pp och ställer upp på fel sida så han inte kan ta direktskott.

Vi skapar som vanligt 0 i spelet 5 mot 5. En chans på 70 och en för 8.
Det är allt. Underkänt såklart…

Pp var däremot helt ok.

Typisk HV71 0-0 period. Det bara går inte….klart som fan Almtuna får in en eller annan puck snart. Sen väljer S att ändra på det ända som funkat nämligen byta plats på Forsberg i PP, varför??

Nu blev jag orolig för dig…

Nyspråk för att dumpa :laughing:

Nähä gubbs. Jag knäpper en kall nu, så blir det islossning i andra.

HV är helt utan självförtroende. Vilket M Davidsson helt uppenbart signalerar i intervjun. Svamlar om vad som måste göras annorlunda/bättre = han har ingen jävla aning. Samma visa som förra året, trots att det sitter ett nytt (dock uppenbarligen lika överskattat) gäng i omklädningsrummet.

Svårt att se ett lyckligt slut på den här säsongen också.

Haha!
tv2.no/v/876523/

Är så otroligt less på att betala för att se på den här piss produktionen till sportsändning… Fel på kameran, tekniken strular, värdelösa kommentatorer och lador till arenor. Lägg där till att det är corona och dålig stämning… Suck drömmer mig bort genom att titta på “intro sm-final 2017” på Youtube.

I vilket mål då? Du vet hur HVs 2:a perioder brukar se ut?

Uppenbart att HV torskar det här. Ingen vill ju, för fan. ”Vill vadå?” kanske nån undrar. ”Nånting” är mitt svar.

Detta är inte värt min tid.

kollar på repriserna… när gjorde HV ett mål som Moras 3-1-mål senast? Någonsin?

Det tar jag fan inte ansvar för. Jag är bara tösstig.

Vad tillför Thermell?
Känns som om allt började bli sämre när han kom in.
Borde inte Samuelsson kunna köra över honom och bestämma?

Återigen en match som man aldrig kommer minnas. Fantasilöst och förstörda taktiskt.
Har Hv71 fått storhetsvansinne och tro att de ska spela NHL hockey med dumpa och jaga. Tror man har satt det spelsystemet för de bästa lagen gör ju så i NHL och då ska Hv spela dom dem. Kommer inte ge mig att det finns i Hv71 blåa tråd att man ska stå för denna typ av ishockey oavsett vem som är HC!

Det har varit dumphockey nu i 5 års tid!

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: