Omgång 32: HV71 - Luleå HF

Fan vad kass att inte få ut puckfan ur zoonen hade varit bättre med en icing i det läget :exclamation: :exclamation:

Futtigt spel när man ska få ut pucken ur zon ger Luleå mål. Fan

Fan!!

Hur kan hv alltid och då menar jag alltid vara så otroligt skakiga sista 2 minuterna varje jäkla period…

HV måste tuffa till sig. Blir ju helt söndertacklade av LHF där alla LHF-spelare ser ut att vara 1m längre än HV-spelarna. Om man inte kan stå upp fysiskt tror jag inte HV tar poäng idag. För det leder till slarv i egen zon och LHF är för farliga för att ge en massa gratischanser.

Inför match idag var det ett inslag om domarna och deras nivåer under match och säsong.
Man konstaterade också att vissa lag missgynnas av att domarna INTE blåser.
Ett bra inslag där kuben förklarar att domarna faktiskt oftast följer regelboken, även om man måste ha “känslan” för aktuell match och spelet.

Man slår över till match, och domarna gör precis tvärtom.
Man missar massor, känslan finns inte alls.
Armbågen på Önerud är kulmen på dåligt jobb av domarna. Luleå är över gränsen vid ett flertal tillfällen, men inget händer.

De ska dock ha cred för beivrandet av Sylvegårds doggy-våldtäckt av Sundh.
Otäckt, otäckt.

2-2 inför sista. Vem tar tag i det nu?
Tippar Teden.

Önerid behövs. Fan att han skadade sig. Hoppas det inte är nått allvarligt.

We had a good run…

Kom igen hv!

:smiley:

Du ä med i matchen…

Bra Lindbom.

Inledningen på tredje ser förjävligt ut.
Starta om. Reset. Go!

Edit!
Men helvete!
3-2 gav det. Vad sa Lindbom till spelarna?
Ge bort det? Kämpa inte? Släpp in ett till?

Tamt tamt tamt tamt…ni är ju så dåliga att ögonen blöder

Riktigt trist att Önerud blev skadad och ännu tristare att Brithen tar hans plats. Och där missar Ted markering på sin back vilket innebär 2-3…

Fan vad dåligt.

Men för fan vad uselt

Fan!

Tyvärr är det ju helt rättvist för LHF är ju bättre i allt. Starkare, snabbare, noggrannare och effektivare.

Sen undrar jag vad Ersberg har plocken till?

Bra resolut spel i egen zon igen…

VÄRDELÖST

Ted brithen Mattias tedenby och Eric Christensen er insats i egen zon är så otroligt jävla dålig. Nu har ni gett bort 2 mål pga slarv nonchalans och dåligt markeringsspel… Jag mår dåligt!

Man jagar en kvittering och vad gör Lindbom då? Jo han flyttar upp Ted i kedjorna… Detta hade varit värdelöst innan hans skada och framförallt nu direkt efter (saknar tajming). Jag har tröttnat rejält på Lindbom och hans “genidrag”