Frågan är vems felet är. Vi har haft ett gäng tränare senaste säsongerna och det har sett ut likadant länge länge nu. Samtidigt ett berg av välskolade spelare under samma tid som borde veta vad som krävs. Någon fuskar.
Men då får den/de spelarna vila-punkt.
Ja men vafan. Kolla på vilka tränare vi har haft. Det skriker inte direkt klass om värvningarna där heller.
Tedenby 27 matcher 5mål 0ass! Lön på 300k!
Tikka 23 matcher 1mål 5 ass! Lön 300k.
Tänk vad man kastar pengar i sjön! Är det konstigt att spelare är likgiltiga när dessa spelare får spela utan att prestera ett skit men tjänar fläsk!
De behöver inte tävla för Hv kan inte med att bänka så högavlönade spelare! Det vore pinsamt!
Ställa Alnefelt i målet, spela Engsund när man har bättre alternativ, strunta i glödheta junisar som kämpar för att istället matcha sega gubbar som bara glider runt. Fortsätta envisas med en iskall OSL på plan som har fått mer än nog med tid för att bevisa att han ska spela i fjärde på sin höjd.
Skicka Hugo. Skicka Teden. Skicka Tikka. Sälj Lindbäck till HA (tyvärr, gillar karln men det behövs spelare som kan producera).
Sälj Engström till Luleå efter att vi spelat sista matchen mot dom för ett budgeterat kompispris då han varit apkass, låt Viggo ta hans plats.
Bänka OSL och låt Eric Nordmark som varit med på flertal träningar ta hans plats i några matcher.
Sepp? Plocka in Adam Hlinský eller Malte Gustafsson som ersättare.
AP20 och Brännström? Tänker inte totalsåga dessa karlar än men tycker inte om det jag sett hittills. Steppa upp eller bänka.
Fisken, Reber. Träff, Hallquisth, Viggo… Alla är juniorer.
Detta är våra bästa spelare i mitt ärliga tycke bortsett från Borgy, Ang, Lenc, Släggan och Luoto.
Blomman har all möjlighet att bänka spelare som helt ärligt är för kass eller som inte fungerar och istället plocka bland extremt lovande yngre spelare, i detta läget måste man pröva allt, men karln kör på samma slitna trötta gamla skrot på isen som aldrig levererar.
Edit: Glömde Glifford. Även han junior och har varit kanon.
Edit 2: ber om ursäkt till admin om jag är hård mot vissa spelare. Är bara för jävla sur. FUCK.
Denna trupp är klasser bättre än tidigare två säsonger sen vi gick upp.
De fem senaste värvningarna till en redan dyr underpresterande trupp är:
Day
LaLeggia
Luoto
Kero
Ang
Denna säsongen med tanke på truppen är enligt mig den största underprestationen hittills. Riktigt dåliga är vi.
Rutinerad andramålvakt eller ny given etablerad etta?
Ja utan dessa hade kvalet redan vart klart.
Jösses vilken soppa i år igen.
Om det finns en MV som hade varit en etta hade det lätt varit värt att satsa på, men den keepern finns nog inte på marknaden nu vad det verkar
Håller med. Desto mer förvånande att det ser ut som det gör.
Ställ gliffen nästa match så vinner vi.
Då är frågan om vi ska ta in en fjärde andramålvakt?
Hittar vi en etta så ta in annars får vi göra det bästa med trion vi har enligt mig.
Vi får hoppas det. Själv är jag inte så säker på det.
Stefan Liv hade inga speciella räddnigsprocent men han vann matcher! Det är det enda som räknas! Hugo eller Dichow har svårt att vinna matcher. Glifford har inte en förlust på ordinarie tid som startmålvakt! Så varför spelar man inte honom begriper jag inte!
Nja nu ska vi inte förälska oss i forumsanningar, juniorer fixar det, och dessutom slänga in juniorer som du kanske inte ens sett, Nordmark. Fakta är väl att juniorer som HP och Träff blandar och ger rejält och är inte mogna för SHL. Hallqvist märks inte så han gör inte bort sig. Reber likaså men har dalat. Viggo sjunde i Timrå med relativ lite speltid. Glifford funkar i ett väl fungerande lag.
Det är nog inte dessa vi ska sätta vårt hopp till. Om så är vi riktigt riktigt illa ute. Vi hittade ett sätt att vinna men laget är inte intresserade att genomföra det över tid. Nyckeln är att få riktigt bra spelare att prestera och underkasta sig jobbet Där var vi en månad men varken innan eller efter. Optimisten i mig säger att det kan vända lika plötsligt som senast och som någon tidigare skribent så träffande uttryckte det, är det kul att förlora.
Jag tycker man spelade bättre framåt idag, i alla fall om du jämför med matchen mot Frölunda.
Idag stämde inte försvars- och målvaktsspelet alls. Det börjar med att man stresspelar i egen zon och blir fast istället för att åka på ytor för att kunna lägga puck i fart. Nu känns det som man står och spelar på stillastående medspelare hela tiden och då går det inte bra
Jag tycker nog att det är rätt ok ändå. Jag vet faktiskt inte hur laget skulle kunnat se bättre ut än dagens laguttagning.
Jag menar att ett jäkligt stort ansvar ligger på spelartruppen när det ser ut som idag och även mot Frölunda. Inget spelsystem, struktur eller gameplan i världen kan styra bort Engsunds idiotpass, Sjöholms huvudlösa spel i egen zon, att Borgström missar frilägen och ATT INTE SPELARNA JOBBAR HÄCKEN AV SIG och inte åker skridskor i maxfart och INTE VINNER DUELLER och inte kan slå vägvinnande passningar.
Det är ta mig faen spelarnas ANSVAR. Vi har en mängd med spelare som tjänar stora pengar, en hängiven publik och supportrar som alltid ställer upp. Jobba för i h-e för ynnesten att få spela inför fullsatt salong varenda jävla kväll.
Vill två gubbar klarade inte av fys testerna i somras på Gotland? Jo just det, yaaaaa va roligt.
Det vet i f’n. Det som var skillnaden var att Frölunda valde att manglade oss i tre perioder. Timrå valde att avvakta och kontrollera i ledning. En konst i sig men för tillfället har vi inte möjlighet att utnyttja det.
Det var ett stående skämt bland aik fansen att anton alltid sade att det var hans fel för att han inte hade förberett laget nog bra, synd att den nub inte gjorde nån research utan bara tog närmsta unga tränare han hittade oavsett vad denne presterat.