Vart är farten och frenesin vi hade när vi vann matcherna?
Vart är glöden och offerviljan när vi vann matcherna?
Vart är spelarna som tar jobbet för att öppna upp åt andra?
Det är återigen katastrof och nu måste Blomman våga sätta spelare på läktaren som inte tar det som krävs för att vinna matcher. Man vet vad som krävs det såg vi under december. Men när spelare vart tillbaka så blev samtliga jävligt bekväma och loja. Vi hade en 8 plats efter 40min i Malmö men efter det så har det varit totalt likgiltigt förutom 5 min efter 1-2 reduceringen mot Frölunda där vi på något konstigt sätt fick poäng.
Blomman måste ta riktigt obekväma beslut där det kommer höjas på ögonbrynen men det är sanning. Spela de som visar något. Peta de som visar likgiltighet.
Alldeles för många vill gärna utpeka enskilda spelare men som egentligen är en kollekt härdsmälta. Vem kan på allvar säga att någon endaste spelare gjorde en bra insats idag. Jag hittar en! Laleggia som vid några tillfällen visar någon som helst vilja. Men det räcker ju inte och då blir det som idag.
Enkla lösningar på komplexa problem är inget annat än naivt.
Fy helvete va stryk vi kommer få nästkommande 4a matcherna. Plocka bort #20 och #17 så får vi se om energin kommer tillbaka. Idag tog det 30 sekunder till man insåg hur det skulle gå.
Sant. I december kändes det som vi spelade för varandra utan att tänka för mycket. Nu känns det som vi tänker spelsystem hela tiden i försvarszon. Livrädda för att gå bort oss och blir alldeles för passiva och går ändå bort oss…
Jag sa när vi värvade honom att det var ingen större förbättring jämfört med Brattström och fick en massa påhopp för det. En ny målvakt är prio ett till nästa säsong.
Jag bedömer det utifrån att: Rönnberg har något att luta sig emot. En spelidé, framgång och hans röst väger oerhört tungt. Spelarna underkastar sig systemet. Jag tror då att det är lättare att få spelare att göra jobbet och även få spelare med mindre speltid att anpassa sig.
AB har så otroligt mycket mer att jobba med, bara det att få ut rätt energi. Det ska ju inte behövas kan jag tycka att ryta till så många ggr som verkar skett.
Fast jag tror också att det inte är så lätt att coacha ett lag som slutar arbeta. Det går inte att coacha bort Engsunds pass till anfallande spelare. Man ska kunna förvänta sig som coach att det spelarunderlag man har kan skilja på de två olika lagen.
I SHL krävs det fart under rören. Tycker vi har för många som inte har den i laget.
De som inte har farten har tyvärr inte kroppen för det och blir lätt plockade.
Men framförallt krävs det vilja och kamp. Räcker att en eller två fuskar så smittar det av sig fort. Inte en jävel får fuska för då smittar det lätt av sig.
Tävla varenda byte och varenda sekund på träning för att tävla om speltid. Behövs det i HV71? Tveksamt utan här har man hierarki och status utan att bevisa det på sin speltid.
Inga namn nämnda utan det är många som måste komma upp i tävling varje byte. Det känns som man inte bryr sig när man är inne.
Funderat mycket på om det sitter i huvudet på dem nu, Det var enklare o spela när man inte hade något att förlora och så fort man kom över strecket så sitter de i huvudet på dem, man har något att förlora helt plötsligt. och så gör man de, då är man tillbaks i samma spiral som innan tills man når botten igen.
kanske inte ligger något i det, men något jag funderat på iallafall. kändes som när vi var igång o spelade för att vinna, vågade ta chanser osv, då vann man, nu spelar man bara för att inte förlora o då förlorar man.