Omgång 32: HV71 - Växjö Lakers HC

[size=150]HV71 - Växjö Lakers HC[/size]

Efter lite ledighet för HV71 så är det dax för smålandsderby mot Växjö Lakers. HV71
får tillbaka Andreas Borgman efter skada och Dylan Reese är skadad och spelar inte mot
Växjö. Målvakten Linus Söderström är sjuk.

Shl: shl.se/play/video/15268899

Linbom inför match: hv71.se/artikel/bhcpaixj1-3i … xjo-lakers

JP: jp.se/article/lindbom-det-be … ttemycket/

Jnytt: jnytt.se/article/ny-skada-for-hv-stjarnan/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Söderström sjuk igen? Känns som han har varit sjuk väldigt ofta. Svårt att ha förstaspaden då…

Håller med dig, känns som att de är nåt som spökar för honom. Typ fjärde gången på 25 matcher som han är sjuk.
Tyvärr stärker inte detta hans aktier på att ta förstaspaden. De är synd då vi hade behövt honom…

Jag är inte läkare och inre särskilt insatt i de berörda ämnena. Tänkte om de långsökt finns nåt samband mellan Asperger syndrom som han har och dessa sjukfrånvaro.

Det beror ju naturligtvis på var man befinner sig på spektrat. Men det är klart, utan att veta hur det är med Linus, att sådana här saker kan påverka både vardag och arbete för de människor som har diagnosen.

Kanske långsökt…
Jag har en bekant med två söner med Aspbergers. De har stora sömnproblem och deras läkare säger att dessa problem ger sänkt immunförsvar.
Och OT. Ber om ursäkt…

Vi får se upp med Växjös PP och nya back Nick Bailen.

Årets första match skall ses på plats, Växjö håller jag som det kanske enda laget som kan utmana Frölunda om bucklan (möjligtvis Brynäs också), så detta blir riktigt knivigt för våra blå hjältar. Det blir ju inte enklare att Växjö toppat upp sin backsida med Bailen heller. Ikväll måste PW stå för en kanoninsats, inga dumma utvisningar och sen måste våra ledande spelare vara på spelhumör. Hv brukar spela dåliga matcher efter uppehåll, ikväll får gärna den trenden brytas :slight_smile: