Omgång 32: Rögle BK - HV71

Helt jävla otroligt… Självmål igen. Kolan denna gången. HV behöver tydligen inte motståndare just nu…

Domaren har redan tappat matchen…

Hv dominerar inledningsvis men vi vinner fan inga matcher om vi ska fortsätta göra självmål och inte producera i PP.

Herregud. Domaren har tappat matchen. Jämtin blir attackerad helt improviserat utan att göra ett skit. Ut med Gerber å några andra gröthalsar där för helvete!

Herregud. Autocorrect. Oprovocerat är klart.

Slår fanimig vad om att Rögle gör 2-1 nu. Sen är matchen körd då Hv inte klarar av att göra fler mål…

Hockey har ju blivit fjolligare än innebandy!

Men dax att Hv börjar kriga och skippa finliret!

Kan det ha varit den sämsta domarbedömningen någonsin? Han vänder sig om och krockar med Gerber som är utanför målområdet och blir attackerad av 3 Röglespelare, resultatet blir tekning UTANFÖR zon!! Bedrövligt, skulle vara intressant att höra förklaringen till Dahlén.

De senaste 3 matcherna har alltså HV71 gjort fler självmål än riktiga mål?

Herregud vad negativ du är Inzaneclown!

Med tanke på hur spelet sett ut de senaste matcherna och vilket oflyt Hv har just nu, så anser jag att det är ganska befogat.

Jag är beredd att säga som många andra nu att släppa louma…Sköldpadda med dåligt sj förtroende är ju ingen mening att ha på isen.
Såg minst 3 dåliga framrädande av louma denna period. HV börjar ok men så fort rögle kommer i vändning kan man åka slalom mellan sveriges bästa försvar. HVs nya grej självmål? hehe nää lastar ej kolan för det målet…Snygg indianare av pettan också…
Enda behållningen som vanligt på sistonde är ju nilsson line…
Kom igen nu HV71, nu tar vi denna matchen sen tar vi eourpean trophy :sunglasses: Sen borde ju självförtroendet vara på topp igen…
Brytloumaskontrakt.nu

Mycket märkligt samt davidssons utvisning tripping från en dommare som ej ser vad som händer, däremot bedömningsorsak om han var på handskarna eller ej…Jag tyckte den såg ok ut.

HV71 gör en okej period med tanke på förutsättningarna (borta match, första perioden). Jag ser två stora problem i HV71’s spel just nu. Det första är noggrannheten. HV71 slarvar alldeles för mycket och måste vara mycket mer noggrannare i passningsspelet. Det andra är spelet i PP. Det går alldeles för långsamt just nu. Annars så ser det helt okej ut. HV71 vinner perioden på poäng.
Måste dock ge domarna en riktig känga. De har verkligen underpresterat hitintills och har verkligen inte kontroll över matchen just nu. Enligt mig så har dom endast tagit en korrekt utvisning och det är slashingen på Karlsson (missade dock Adams utvisning).
Tycker även att kommentatorn håller väldigt låg klass…

HV skulle kunna skjuta mkt mer än vad man gör, allt behöver inte kretsa kring passning mellan back-forward i högra cirkeln i PP, släng in pucken och överbelasta slottet!

Vad skulle vi tjäna på att bryta Luomas kontrakt och fortsätta betala ut pengar till honom?

Håller med dig där.

Du har inte tänkt på att Luoma kanske vill lämna också, han får ju inte så mycket istid i HV så kontraktsfrågan blir nog inget större problem

Håller inte alls med dig. Visst HV71 har inte rosat marknaden de senaste matcherna men så dåligt var det inte i lördags mot LHC/idag.
Spelet mot LHC var klart godkänt, problemet var att HV71 inte satte dit sina chanser. Idag så har dom gjort det helt okej hitintills. Man kan aldrig förvänta sig att ett bortalag ska komma in och dominera första perioden.

Vad tjänar vi på att behålla honom? Tycker inte han håller alls för spel på den här nivån, slarvig och alldeles för långsam.