Omgång 32: Rögle BK - HV71

Rögle BK vs HV71


imageimage

Torsdagen var en bra dag. Det var en värdig tröjceremoni och en värdig insats. Finns det en chans att vi kan möta upp Rögle med samma spel och inställning? Ett Rögle som hittat mer rätt, än vi, sedan vi möttes i bottenmötet i höstas. Lord knows that vi behöver ännu en vinst inför det korta uppehåll som följer.

Kommer något hända under uppehållet? Troligen inte. Kommer det hända mer om vi förlorar idag? Kanske. Men, jag vill aldrig se HV förlora. Någonsin, således räknar jag med vinst i vanlig ordning samt hoppas ändå på förändring. Suck.

Jag hoppas vi får se kedjan med Lenc och gammeldansk igen. Jag vill även se den med Hansson, Måns och lilldansk. Miele och Shore funkar bra. Sedär, en tredje-line, sedan två stycken 2/3-dels andra-lines. Det börjar likna något… väl framme i maj kanske vi har tre hela kedjor vi tror på? I digress.

Tommys tankar saknas

FORZA HV71!!

2 gillningar

Känns som vi kan ta Rögle idag. Läste nånstans att laget ser likadant ut som senast. Blir kul att se Tedenfart i första en match till!

2 gillningar

Vi har mött dem två gånger tidigare denna säsongen.

13 oktober förlorade vi borta med 2-1 (OT).
3 december vann vi hemma med 6-2.

Bådar ju skapligt ändå.

Sant men Rögle har spelat upp sig sedan dess samtidigt som HV tyvärr står och stampar.

Skönt att det inte görs någon ändring från det som funkade bra i förrgår. Viktigt att ge de spelare som förtjänar mer istid. Ingen ska vara given högt upp om det ej produceras. Skönt med Lindbäck - Lilldansk - Hansson. En grym kedja

Gunnarsson i mål, det gillar jag inte. Han gör inte 2 bra matcher på rad. Hoppas han överbevisar mig i eftermiddag.

2 gillningar

Nej det gillar inte jag heller. Ortio är utan tvivel först keeper.

1 gillning

Gunnar igen… Brukar sällan vara bra två matcher i rad. Kom igen nu hv!

1 gillning

Mycket bättre stäm senast, men då hade vi också rejält dåligt motstånd.
Egentligen var vi inte speciellt bra.

Tror Rögle synar Hv och deras usla spel i mittzon och därmed tvingar Hv till förlust…

Idag vill jag se att Hv:s forwards tar fart i egen zon, istället för att stå still nånstans i mittzon, för att komma lite mer samlat.

Sen vill jag också se att Hv:s forwards går på kropp i offensiv zon för att sätta stopp för Rögles uppspel.

Mitt fokus kommer alltså ligga på våra forwards.

Kom igen nu Hv!

Håller helt med. Inga lobbpuckar som precis går över blå, vill se att man åker samlat in och spelar sig in i motståndarzon…

MOT 3P!

Byt på Vignault och lilldansken

Viktigast idag är i mina ögon att Växjö slår Brynäs hemma. Tror inte HV över tid kommer reda ut detta själva. Det kommer handla om att vinna rätt matcher samtidigt som bottenkonkurrenterna förlorar.

Borta mot Rögle räknar jag inte med poäng. Allt annat är en bonus. Poäng och Brynästorsk är en seger.

2 gillningar

Varför? Lilldansken spelar ju kanon med Måns och Herman, varför bryta en vinnande trend?

Helvete, Petersson sjuk idag. Hoppas Teden tar plats och matar på.

Håller med till 100% Allt över 0 poäng ikväll är att se som en bonus men detta är samtidigt inte den svåraste bortamatchen på säsongen. För övrigt grym kommentator på cmore som efter 25 sekunder vill se Samuelsson headbanga till G&R.

Tedenby för hel…

Hur kan det vara så svårt att sätta ett pass?

Tedenby…

Ser uselt ut