Omgång 33 (25/26): Luleå HF - HV71

Tredje kedjan kommer göra succé ikväll!

3 gillningar

Nån skrev att Luleå inte gör så mycket mål.
Well, det stämde. Inte nu längre.

Mål, lika styrka, 5 matcher/snitt

Rätt tydligt, ett lag som blir lite bättre hela tiden.

Kom igen Sandström 6 poäng är ett måste. Känn ingen press men allt hänger på dig nu denna säsong.

Jinx. Timrå!!!

Bara för att

4 gillningar

22-7 i skott till Nubbenlaget.

1 gillning

3e och 4e linan skrämmer inte ens ett lag i korpenligan…

Hujedamig

De spelar säkert +3 bägge linorna, bara för att :wink:

Kan nog krävas att han gör 6 poäng för att det ska bli vinst.

Ser tufft ut för Örebro. Synd att vi inte vann mot leksand och satte lite extra press på dom… Nu lär det ju inte aldrig bli nära eftersom 0p är garanterat kommande två matcher

1 gillning

Tredje är så ofattbart dålig. Blommans tanke - Vi sätter den helt borttappade Pasic (min favorit, så han får spela!) bredvid en center som inte kan göra något annat än att ta emot ett tjockt lönekuvert, och bredvid mina favoriter sätter jag in en annan favorit, OSKAR!! Ja ja, han har inte gjort särskilt många poäng men jag gillar honom, han får spela.

Blomman satsar på alla ägg i samma korg. Bäst före ägg såklart..

Woods Rousek HP
Kloos Magnertoft Ang
Tedenby Laz OSL
Davidsson Lindström WIN

Gör om. Ge Magnertoft en chans som center.

1 gillning

Alla trender är till för att brytas. Så vem i Luleå har haft en långvarig trend utan mål? Bettar på att han gör mål idag.

Engsund kanske, klassiker mot sitt gamla lag.

1 gillning

Ja, 1 ass på 30 matcher. Går han 1+1 idag då?

Om det finns någon räddning för HV vad gäller att slippa kval så är nog hetaste tipsen Örebro (2-5 nu mot Timrå) och Leksand.

Men det troligaste är väl ett kval mot endera av dessa

1 gillning

För eget välmående och för att delvis tappat intresset kring Hv så blir det annat än hockey idag.

HV71 som förening bryr sig inte så varför ska vi bry oss? Hockey är inte lika roligt längre och det har en inkompetent ledning sett till.

Man trodde att ledningen inte kunde bli värre än för några år sedan. Men denna tar bottenplaceringen all time. Det är alarmerande otäckt hur det styrs.

1 gillning

Hade vi vunnit mot Leksand senast hade det definitivt varit möjligt. Nu kommer det två nollpoängare i rad och vi har fortfarande 5p upp men 2 matcher färre att ta in det på.

Tycker det har pratats ett tag nu om att flera skadade är på väg tillbaka!?

Men förutom att Borgman är tillbaka så Tycker jag att det går väldigt segt att få spelare tillbaka!!! Flera har ju varit borta ett jäkla tag nu!!