Omgång 33: Färjestad - HV71

Färjestad BK vs HV71


imageimage

“In i verksamheten”

Det är ledordet för dagen. Mängder av folk skall in i verksamheten… Charles, Victor, Kaski, Joey, Emil, Lindbom (?) och den enda som är ute (temporärt) ur verksamheten är Stillman. Nästan som ett bemanningsföretag… på tal om inget :wink:

Jaha, 20 omgångar kvar av årets SHL. Vi ligger just nu i sjunde par utvändigt efter att ha fått starta i bakspår från tidigare omstart. Förändringen som skedde vid förra omstarten handlade om att föreningen ställt motsvarande en c-häst på banan före loppet, men att förutsättningarna häst för häst förbättrats avsevärt sedan dess. Nu är vi återigen vid någon typ av omstart med ny tredjekusk och en flock friska hästar åter i stallet efter diverse utflykter (enligt regelboken 52 §, “Startmomentet vid voltstart” skall dock ekipaget uteslutas vilket av oklar anledning ej skett https://www.travsport.se/siteassets/regelverk/tavlingar/tavlingsreglemente.pdf). Risken för galopp är liten med denna uppställning, men kanske kan man åtminstone få ut lite mer än en skritt av den nu nästan kompletta flocken.

Är det nu det vänder? Det man hoppas på med hela sin kropp och sitt medvetande är att vi snabbt hittar ut i tredjespår och sveper fältet. Gudarna skall veta att vi behöver sätta alla spikar framgent. Dock är man som staketkusk väldigt snar till att strecka på förhand då man alltför ofta endast haft nytta av sin bong för att torka sig i brasan. Arsenik … arsenik…

Tommys tankar

FORZA HV71!!

5 gillningar

Jag hatar djurgården och ogillar skarpt djurgårdare. Men kan säga att om rekryteringen av nubbens kollega challe resulterar att vi mot all förmodan vänder denna säsong. Ja då kan jag tänka mig att ändra uppfattning lite, då kan jag tänka mig att börja tycka om 1 djurgårdare iallafall.

Så challe… in o styr upp vad som styras upp kan. Så kör vi.

1 gillning

Finns några vettiga djurgårdare.
Exv Kennholt, Linus Söderström, Huuskos…

3 gillningar

Hur ser skadeläget ut hos FBK? Fortsatt lång skadelista?

Vi blir uppätna. TS kommentar efter match; vi möter ett bättre lag.

Lite nyfiken på hur laget kommer ställa upp?
Går tex Martinsson in på 6 backar?
Byts plats på Tedenby och AP?
Någon som sätt veckans träningar?
@Zico har du någon koll?

Jag såg en träning tidigt i veckan och då saknades Hjalmarsson. Som man ställde upp då, gissar jag att man tänker så här.

Andrae, Sjöholm
Martinsson, Hjalmarsson
LaLeggia, Kaski
Billins

Miele, Shore, Petersson
Tedenby, Matson, Forsberg
Boedker, Vigneault, Lenc
Hansson, Moelgaard, Lindbäck
Vesel

Sen kan man ju tänkt annorlunda senare i veckan, men så såg det ut i tisdags. En brasklapp…I tisdags tränade Kaski i grön tröja (ej tacklingsbar), men i intervjuer framgår inget annat än att han är spelbar. Intressant kväll!

3 gillningar

Matson, Forsberg, Boedker, Vigneault och Vesel. Här har vi spelare som indirekt gör detta laget sämre. Saknar fart, tyngd och tuffhet. Ligan är alldeles för snabb för dessa spelare. HA ja men inte SHL. Har väntat och väntat att en kille som Boedker ska komma igång men det händer ingenting.

1 gillning

Satt 100kr på FBK vinst så nu har jag åtminstone dragit mitt strå till stacken för 1 poäng.

2 gillningar

Har svårt att se poäng idag och tror tyvärr att vi är avsågade tillsammans med Redhawks om lite mer än en vecka. Håller tummarna för att Lexand, Växjö och Örebro håller liv i hoppet ett tag till. Hoppas att klubbledningen har bättre koll än jag, mitt intryck av Charles är att han var med om Timrås degradering. Nog att den ändå stod i stjärnorna då, men han känns inte som den som kommer få skeppet på rätt köl.

Återigen en lördag med full ångest

Varför? Allt över 0 poäng idag är bra. Jag har noll förväntningar och kommer bara bli positivt överraskad hoppas jag.

Skämtar du? Forsberg leder vår interna poängliga trots bristande istid och har utvecklat sitt spel utan puck massor.

3 gillningar

Nej jag skämtar inte. Han ska vara en ledande spelare men blir mer och mer osynlig. Speltiden i PP bara minskar och i 5 mot 5 händer det inte mycket heller. Han tillsammans med Vesel han försvunnit mer och mer. Men det är ju bara vad jag tycker.

Om du vänder på det då? Enligt mig är han fruktansvärt nedprioriterad sett till omgivningen han placeras i. Sparsamt med speltid i pp och ligger på max 14 min per match. Han måste få prioritet, för vi behöver hans målskytte.

1 gillning

Forsberg är överskattad i mina ögon också, han kan göra mål från en position så han är inte svår att kontra.
Däremot så håller jag inte med dig om att han drar ner laget, han är en spelare som skulle kunna bli kanon så länge han får utvecklas mer. Men för det så behövs ett starkare lag som producerar mer rent generellt.

Ja så kanske det är men det kanske finns en anledning till att han får mindre och mindre istid. Han kan ju inte slängas in endast PP heller så han måste ju få spela och i det spelet övertygar han inte enligt mig. SHL är en bättre liga vilket troligen inneburit att hans PP formation är sönderlästa. Dom får inte samma tid, samma ytor som dom fick i HA. Samma sak gäller Vesel. Han tillsammans med Foppa lyckades med det mesta men när det skiter sig för en skiter det sig för alla typ.

Nej han kanske inte drar ner laget men han gör inte laget bättre heller. Hur eller hur ska det bli intressant hur dom ställer upp ikväll.

Så härligt med Challe in i laget och att det skulle vara så enkelt att vända skeppet. Då borde man gjort detta genidrag för längesen?
Jag hade som sagt upp Cmore men fick hoppa på tåget igen.
Ser med förväntan fram emot den första segern av många.
Ha ha ha
Men om jag skall vara ärlig så borde Herr Tombola fått lämna?

Det är så jädra sjukt att jag kommer kolla och genomlida resten av säsongen…genom att kolla på matcherna.

Snälla HV71, överraska mig positivt idag. Det är hög tid att vinna ishockeymatcher igen.

Önerud är med på värmningen, kommer han spela idag tro?