Omgång 33: Färjestad - HV71

Jag hade gärna sett Glad istället för Martinsson. Det verkar omöjligt för Martinsson att spela sig ur laget.

2 gillningar

Håller med dig.
Glad borde fått spela idag på Martinssons plats.
Tycker det är klent av Samuelsson.
Man vågar ej peta vissa spelare.
Tänk de åren vi hade bra lag och modiga ledare så underpresterande spelare placerades på läktaren.

Maskot…. Hahah… det är ju EXAKT så det känns. Briljant! :grin::grin:

Helvete vilken ångest jag har… detta kommer aldrig att gå…

1 gillning

Så…hur många ölbärs behöver jag klippa för att det här ska gå vägen idag??

1 gillning

Menar Matson som är en hårt jobbande slitvarg i en 4e lina ska Centra vår 2a eller om det är 3e? Kedja…
Det säger väl egentligen allt om hur undermålig vår centersida är. Fattar att vi får spela med det vi har men det hade ju inte gjort ont om det går att lösa någon vettig center som hamnat snett i något annat lag innan fönstret stänger. Gärna ASAP.

1 gillning

Inga.
Det går fint med de vanliga HV-blå.
image

1 gillning

Jag tyckte Nättinen såg bra ut den matchen han var tillbaka. Problemet är att Nättinen är en tredje center. Han är duktig på att flytta puck för att ska offensiva tekningar. Det saknas tyvärr en andra center då Miele går vinge, vilket han gjort förbannat bra.

Optimalt vore att skeppa Vesel och få in någon som kan axla andra centersrollen. Vigneault ser bättre ut, men är ju också maximalt tredje center i sina bästa stunder.

2 gillningar

Oklart om mina 48 räcker. Men har lite vin också

1 gillning

Tror på stor skrällchans ikväll.
FBK har ju bara knappt två riktiga kedjor samt en fjärde och en femtekedja.
Vi är ju i princip helt ordinarie samt en ny maskot i båset och dessutom en klubbdirektör.

2-4 med mål i öppen bur är feelingen ikväll!

Jag tippar tyvärr på total jävla överkörning ikväll i stil med 5-1 till FBK. Om nu Challe har något att komma med så har han inte hunnit få någon påverkan på laget än, tyvärr. Men jag håller tummarna på skräll.

Exakt så.
Vi har liksom 1a C material.
Resten är 4e C material.
Förutom Nättinen som i sina bästa stunder bör kunna vara en habil 3e C.
Jag fattar att Nubben haft utmaningar i och med att truppen byggdes sent.
Men såhär dålig C-sida tycker jag under all kritik i vilket fall.
Ja Vesel håller inte. Trodde nog lite mer på honom en Sam efter det jag sett i allsvenskan men tycker Sam håller bättre i Shl.
Felet HV71 gjort här är att värvat Sam för en roll han inte behärskar. Det är dåligt scoutat.

2 gillningar

Förvisso att Sam har det tufft.
Men ibland kanske det bara är att ta läropengen och fortsätta utveckla honom.

Ser hellre att man utvecklar spelare så länge potentialen finns där än att bara skeppa iväg folk till höger och vänster.

Kanske därför föreningen är på fritt fall för vi lyckas inte utveckla spelare längre, tråkigt!

3 gillningar

Tror Hv vinner ikväll. 5-3.

nu knäpper jag första, nui jävla åker vi mot 3p!

1 gillning

Ja det måste vi i princip.

finns ju absolut chans att ta 3 poäng ikväll men disciplinen måste isåfall vara 100% och PP måste såklart bli effektivare.

Finns alltid chans till 3 poäng. Det är väl tjusningen med allt. Sen varierar chanserna beroende på motståndet. Ska HV71 vinna borta mot FBK så är det väl just idag.

Vi kan slå det här skitlaget om vi tänk spela hockey ikväll


Pleeeeas

1 gillning

Nu sitter man här igen…undrar varför.