Omgång 33: HV71 - Brynäs IF

dryg regel i allmänhet.

Jag gissar att domaren resonerar som att om han flyttar skridskon så fort så långt så kan man inte göra det utan att lyfta… hur som helst… kass regel, borde skrotas.

Ja håller med antingen ska ALLA mål godkännas Eller INGA om skridskon rör pucken.
Dessa bedömningar är ju rent lotteri :exclamation:

Tjena,

Jag har bara fått se en glimt av matchen eftersom det är så sjukt dålig 3G-täckning mellan Gävle och Uppsala.

Funkar förstalinan bra? Utöver målet då. :slight_smile:

Vilka andra formationer funkar? Känns som vi har ett par kedjor som vi skulle vilja ha dem nu.

Jag såg några sekunder av Dyk och Herr Nilsson som såg pigga ut. Sen försvann bilden.

// JV

Såg glimtarna från andra perren nu. Kungligt mål av Snöret!! Och fullt begripligt om BIF känner sig snuvade på det bortdömda målet. Oerhört fjantig regel/tillämpning.

// JV

Lika genomuselt PP som innan uppehållet. Känns som att svackan fortfarande sitter i.

Dessutom så tycker jag att vi har haft problem med spelet på hemmaplan sen förra säsongen.
Hv har inte kunnat visa att de är på hemmaplan och köra över motståndarna både spelmässigt och målmässigt, utan det har blivit spännande matcher som alltid avgörs i slutet av tredje eller i förlängning. Kanske dags att ta tillbaka den där idrottspsykologen igen?

Och fortfarande så jävla svårt att göra mål… Jag börjar bli orolig för hur det ska gå i slutspelet om målproduktionen inte ökar snart.

Skellefteå drar ifrån och Luleå går ikapp och om ikväll då uddlösa Hv inte kan stänga matchen. :cry:

Fy fan vilken tråkig match.

Håller med kunde besparat mig detta :exclamation:

Svackan verkar inte ha något slut än så länge. Skulle inte förvåna mig om vi ligger femma eller sexa inför slutspelet.

Gott :smiley: :smiley:

Lule går förbi med om vi inte vinner i förlängning även då ligger dom före på bättre målskillnad

Bra med 2p men jag är inte imponerad. Dags för våra så kallade målskyttar att bekänna färg snart. Krog-kedjan borde splittras för den har ju inte åstadkommit ett skit på länge nu.

Gott med två poäng! JDs känsla vid frilägena lämnar ganska mycket att önska, men men… :slight_smile:

Härligt för Sundh att få ha en avgörande roll ikväll. Det förtjänar han. Synd att han inte kunde avgöra tidigare.

Riktigt skönt med Sundh tillbaka, det kommer givetvist göra laget bättre.
Något som oroar dock är Davidssons självförtroende, det verkligen lyser om honom hur lite han litar på sig själv i offensiva lägen, ser ganska otaggad ut en kapten måste lysa med kämpar glädje så det smittar av sig.
Även fast han gör ett riktigt snyggt mål så värkar inte det ha någon inverkan på hans dåliga självförtroende.
Personligen tror jag Snöret har kvar väldigt mycket hockey i sig men att han inte tror på sig själv längre.

Tyckte Hv som i alla andra matcher efter att Jämtin kom tillbaka såg väldigt “jaha nu är vi på jobbet igen SUCK” aktiga ut

Bortskämd då vi fick 2 poäng ? ja kanske men ingen kan väl säga att Hv sätt taggade ut det senaste ?

Förlängning? Vem avgjorde?

(Passerar Arlanda på E4:an och börjar misstänka att det inte är 3G-täckningen som är problemet utan gamla kassa Csport.)

// JV

OK, Sundh. Kul!

// JV

Kolan avgjorde efter en tilltrasslad situation framför mål. Det var inte snyggt men det blev avgörande.

Mycket negativt här på forumet.
Alla låg går upp och ned och kan knappast vara någon nyhet för erfarna Blåa fans.
Nu blev det trots allt 2 pinnar efter en medioker match och 5e raka mot Brunäs är ett faktum.

Följande betyg:
5 Johan Davidsson
4 Anton Bengtsson
3 Oskar Sundh
2 Mikko Luoma
1 Mattias Karlsson