Omgång 33: HV71 - Brynäs IF

Tack! Alla mål räknas.

// JV

Spelet har sett dåligt ut i ganska många matcher nu. PP är helt under isen och framåt producerar vi inte mycket. Klart att man börjar bli negativ då de andra två topplagen bara sprutar in mål. Jag hoppas verkligen att det vänder snart…

2 vinnster i rad nu i elitserien( straff RBK, sudden BIF ) kanske början på en formtopp? :wink:

Målskyttet är som det är men är mer oroad av PP som vi var kungar på ett tag.
Tror och vet att det lossnar snart igen och bara jag som är nöjd med Davidssons insats och
framförallt Bengtsson. Vilken match med noll respekt och med jävla driv.
Timpan lär vara lyrisk nu :slight_smile:

Önskar att jag kunde dela din optimism där Ward och jag hoppas verkligen att du har rätt, för just nu tycker jag att det ser mörkt ut.

Har hållt aktivt på HV sedan mitten av 80-talet och varit med om ALLT och hade detta varit omgång
50 så hade jag nog delat dina åsikter, men nu är det omgång 33 och sånt löser sig oftast
med tanke på vilket lagbygge vi har liksom ledare och organisation.

Var det ett tifo arrangerat för Oscar Sundh idag och var det fina hyllningar innan matchstart? :slight_smile:

Gott med vinst! over and out

Såg dagens match på plats tillsammans med min far, farbror och bror. Förjäkla skoj att det “äntligen” är igång igen.
Jag tycker att HV71 gör en helt klart godkänd match. Man får ha i baktanken att detta är första matchen efter ett uppehåll och då bör det nästan se ringrostigt ut…annars är något fel :wink:
Första perioden är ganska jämn där båda lagen endast känner på varandra. Tycker dock att HV71 är strået vassare än Brynäs.
Andra är mycket mer fart fylld än den första och bjuder på ett antal riktigt fina individuella presentationen, speciellt vår kaptens underbara mål…Davidsson kan fortfarande. Kändes som att HV71 inte riktigt vad med i andra och var nog ganska glada över att det endast stod 1-1 efter två perioder. I tredje kommer HV71 ut som ett helt nytt lag och verkligen dominerar hela perioden. Hade de varit lika effektiva som i början utav säsongen så hade matchen varit slut fem minuter in i tredje. Är dock hel nöjd med 2 poäng.
Måste passa på att plussa lite extra för Davidsson och Sundh. Oerhört skönt att se Sundh tillbaka på isen (fick lite gåshud vid lineupen) och Davidsson var helt magisk. Synd att han missade två frilägen i tredje men det målet han gjorde vägde upp för missarna.
Hittade dock ett stort respektive litet minus. Det stora minuset var Jämtin. Jag fattar inte vad han tänker på när han efter en avblåsning åker fram till domaren och snackar till sin en 10-minutare. Så oerhört onödigt. Sedan så tycker jag att Rhett borde lugna ner sig lite/bli lite mer kyligare. Han tappar lätt humöret vilket leder till onödiga utivsningar/slarv. Nilson såg ut att sakna W-K väldigt mycket då han var oerhört blek idag. Underbart att det är igång igen! :smiley:

Håller med angående kapten, Davidsson hade den där farten som han hade i fornstora dagar och det där målet gjorde nog succe, synd bara att han inte kunde hänga ett friläge till men Davidsson är väl inte känd för att göra mål :slight_smile:

Sundh!! Fyfan vilken kille, han har inte spelat på evigheter och är ju hur bra som helst, det märks att davidsson behöver någon med fart, Jämtin var inte dålig men han såg lite trög ut idag även om han hade några bra passningar.

Jag tyckte mig se ett stort hål i 3e linen, det var inte alls samma energi där utan Wille och även Rett har sett lite seg ut sista tiden, fasth kan man dock alltid lita på…Jag undrar vad som hänt om man satte Fast med Kapten och sundh och jämtin med krog och rett istället?

Varför spelade inte Fernholm ikväll förresten?

“Börjar bli negativ?”

Ja?

Angående Jämtins 10:a. Varför drog domaren honom i armen för??

Fernholm har feber.

Tråkig match var det men det blir det mot Brynäs.
Gött med 2 pinnar och Sundh tillbaka och Ledin utanför…