Omgång 33: Karlskrona HK - HV71

Så ja!

:laughing: :slight_smile: :smiley:

Skönt. Punkterat.

Bra att HV vinner och kan putsa målskillnaden. Men fram till tredje perioden så var detta säsongens tråkigaste tillställning alla kategorier! Kul för Åhman att han får rädda en straff och vinna i sin SHL-debut!

3p. Inte mer.

Och nu är det proppen ur! Ejdsell tvåmålsskytt, hoppas att det kan släppa för honom nu!

NEEEEEJ! Där åkte första femman…

Hahaha ejdsell.fantastiskt

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Det var ju tråkigt :unamused:

Nära hög klubba…

Gott med seger. Sista 10 ruggigt bra!

Dags att dra på sig mankinin och öva lite bröstsimtag? :smiley:

HVs tredjeperioder bättre än dom 2 första :confused: :confused:

Borat 2.0. Hellre mina favos - Piccadilly Rats. Miljonärer idag.
youtube.com/watch?v=u-8m121CF5M

Åhman har fler poäng än Erik Andersson… :laughing:

:smiley: :smiley:

Jag önskar vi får möta KHK i final till våren. Kom igen Ledda, jobba upp laget!

Bra med seger. Ejdsell och Engwall, bra kemi. Åhman gjorde några riktigt bra räddningar och tog en straff dessutom.
Tycker dock Karlskrona var blekare än vanligt.
Nu laddar man för jvm semi

Sådärja, då var man på banan igen. Nu mosar vi Färjestad på Söndag. Det ska bli en underbar dag :stuck_out_tongue:

Ejdsell, Wärn och Engvall linan bra. Jag tycker Wärn har börjat bli den jobbige hårtarbetande spelaren man sa att man värvade. Han imponerar något enormt på mig för tillfället. Ejdsell och Engvall, wow vad de hittar varandra bra. Men man ska inte glömma bort att Wärn drar på sig mycket bevakning och skapar mycket ytor för de där två.

Jag hoppas man försöker skriva någon säsong till med Elliott. Han gör PP bättre.

Men överlag en sjukt tråkig match i 45 minuter. Jag förstår varför KHK har problem att locka folk till matcherna.
Jag är även riktigt nöjd över att Ledin inte värvades, hans sista bra säsong var ju vid guldet 2010. Det är 8 år sedan snart.

JP-femman:
5: Victor Ejdsell (2+1)
4: Stefan Elliot (1+0)
3: Adam Åhman (0+1)
2: Isac Brännström ()
1: Martin Thörnberg ()

Matchens lirare:
HV71: Adam Åhman. 18-åringen visade inga nerver i sin första SHL-match, räddade en straff och agerade stabilt. Kanske har han övertygat sportcheferna om att inte plocka in en ersättare till Linus Söderström under hans frånvaro.
Karlskrona: Mattias Guter. Strafffixare, straffsumpare och målskytt gånger två. Nummer 10 är en viktig pjäs i Karlskrona HK:s offensiva spel.
Presskonferensen: shl.se/gamecenter/qTJ-3n2fUW … icles/post
Publik Arena Karlskrona: 3390/5050

Tycker alla kedjor varvar och bidrar varje match och skapar farligheter, precis som det ska vara i en blå lagmaskin :stuck_out_tongue:

Idag skapade wärns lina mycket farligheter och fick in puckarna. Bengans lina fortsätter även den att mala ner motståndet och bidra med poäng sedan ett par matcher tillbaka. Sundh har en helt annan kyla med pucken än tidigare då han kastade iväg den. Nu åker han in med pucken och lägger fina mackor var och varannan match :slight_smile: Stor skillnad på spelet sista matcherna och mest glädjande är att vi bara har fallit igenom 1 match av de 6 senaste. Annars håller vi uppe tålamodet och spelar med finess och kreativitet och ett helt annan lugn.

Det syns att man börjar lita på varandra där ute och man tror på det man håller på med. Mycket roligare att kolla på HVs matcher nufötiden. Överlycklig att man funnit det vägvinnande spelet igen som man tappade bort efter sm-guldet.