Omgång 33: Karlskrona HK - HV71

Vilken kväll/natt först HV Vinst sedan JVM vinst mot USA och 2 mål i BP :smiley: :smiley: :smiley:

Håller med dig - bra inlägg Tommy. Du är en bra skribent.

Min analys är inte fullt så positiv som Tommys.
Ok helt klart tror man mer och mer på vad man håller på med. Det är väl delvis också därför man tillslut maler ner KHK.
Men jag är inte så glad över att KHK lyckades pressa fram så många osynkade “dumpar” de första två perioderna. I tredje orkade de inte riktigt och vi lyckades både ställa om lite snabbare och tima de dumpar man gjorde på ett sånt sätt att det fanns folk där framme som satte press på KHK spelarna. Här tycker jag att det måste finnas något taktiskt att göra för att lyckas bättre redan innan man malt ner motståndarna. Det är inte alla lag vi kan lyckas mala ner även om vi fördelar istid bra på många spelare.
Jag är också lite orolig över Thörna. Jag tycker han saknar både klipp i benen och krut i bössan. Hur frisk är han egentligen och hur frisk/i form hinner han bli? Får han inte igång grillerna bättre tycker jag inte att han passar så bra med Tedenby.

// Henrik

folk var lika oroliga för Thörna förra året, och året dessförinnan. Det är nog så att han gör den nytta han förväntas i grundspelen, men till skillnad från andra så har han en överväxel att lägga i när det hettar till. Thörna idag är inte sniper-thörna från Davidsson-Voutilainens dagar. Han har en annan roll, både defensivt men även som fanbärare över hela banan i största allmänhet.

Jag hoppas du har rätt, men så enkelt är det nog inte att bara trycka på en knapp och plötsligt prestera.