Omgång 33: Örebro HK - HV71

[size=200]Örebro HK - HV71[/size]

[size=150]Örebro är på jakt efter HV71[/size]

Publicerad: 2016-01-14 10:00

Fyra poäng skiljer lagen åt i tabellen inför torsdagens match där Örebro på hemmais tar emot HV71. De tre poängen som står på spel är således oerhört viktiga i lagens interna kamp om åtråvärda tabellplaceringar. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39867/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Mycket viktig match. Känns som att dom där 4 lagen på 3-6 plats alltid ligger på samma frustrearande avstånd. Nu gäller det att äta upp det där avståndet och lägga Örebro och DIF i kölvattnet.

Frammåt i natten!!

Vi har spelat bra mot Örebro den här säsongen, men kan vi ta fram det bra spelet nu när det gäller? Upp till bevis HV. Kämpa!

Vart är Almkvist??

Sjuk.

Vad dött här ikväll :exclamation: :exclamation:

Var övertygad om att kommentatorn hade noll koll men verkar som Pilut har tagit Almqvists tröja?

Ganska trevlig hockey,jämnt, några fler klara målchanser för Örebro.

Fan, jag som sett fram emot lite krutare i kryllet, när HV spelar PP.

Det ser väl ok ut. Tempot är gott, men inte många målchanser.
Det har o andra sidan inte öhk heller.

Jag tycker båda lagen kan komma upp lite till.

Kämpa!

För mycket dump and chase och åkning längst sargerna.

Hur korkad få man va Christensen???

HV gör en bra bortamatch men Christensen kan inte gång på gång lägga chanspassar bakom ryggen.

Ja, det var allt annat än snyggt.
Målet var däremot det. Inte lätt.

oerhörd miss i kommunikationen. Christensen chanspassar och backen har ingen tanke på pass där. Sen gör ÖIK mål men HV klarar inte att sätta sådana puckar.

Totalt Hjärnsläpp samt helt fel spelare som kom fri :exclamation:

Brithen nästa hjärnsläpp…kunde bli 2-0…hjälpes

Fan vad trött jag blir. Slarv!!!

HV hänger inte me i tempot. Örebro spelar smart sätter passningarna på bladen . HV gör inte det och bara jagar runt efter pucken i andra

Är på plats live ikväll och tycker hv spelar ok, men Christensen är ju sämst i laget just nu :frowning:

Ett skott…ett mål…där var matchen förlorad…