Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF

Om Hv kunde sluta göra snygga assists till motståndare varje match skulle det gå lite lättare att vinna

Wikegård bäst hitills…

Vilka bjudningar

Otroligt otoppat Lag. Riktigt tråkiga formationer förutom backparen som jag gillar

Det är inte farligt att skjuta Tedenby!!!

Sen fortsätter Lindbom i samm mönster med samma kedjor.
Och vi fortsätter bjuda på mål!!!

Herregud vilka problem i egen zon.
Alla lag vet hur de ska göra…

Hönsgården är tillbaka…makalöst dåligt

Känns ändå rätt fascinerande att se så många prestera så lite samtidigt. Kul att se Thörnberg och Christensen på isen samtidigt i 17 sekunder. Blev 2 målchanser.

Vi behöver en första kedja nu har vi två andra kedjor

Bra! PP var förövrigt ofarligt i 90 sekunder :slight_smile:

Där ser man.
Backskott på mål kan löna sig, HV.
Snälla, ta till er det.

Vi värvar inget då MÅSTE man gå all in på sina tilltänkta spets spelare önerud christensen thörnberg i första och tedenby abbot sundh eller lias i andra

Ruggigt dålig period- fantastiskt att det är 1-1! Dif dominerar fullständigt, de få chanser vi skapar rinner ut i sanden pga nonchalans. Jag är så besviken på HV just nu!

Nä sista 10 var det inte alls dominans. Då var HV bättre. Men man får inte börja så uselt hemma.

Bra sista 6-7 minuterna.

Problemet med årets upplaga av HV är att man inte tål press från motståndarna i egen zon. Djurgården gör det löjligt bra i pressen och borde väl ha gjort nåt mer mål efter alla försvarsmisstag. Hoppas nu att man har en plan inför andra period som löser pressen.

Karalahti har det riktigt tufft på isen just nu. Många felpass,långsamma vändningar och misslyckad tacklingar.

Du är definitivt inte ensam kan jag lova dig. Kanske ingen vidare tröst dock. Då syftar jag både på många i laget inklusive sportcheferna. Johan Frejd gör dock ett lysande jobb!

Ser ni i studion nu. Thörnbergs hemjobb vilket jäkla skämt.

Försvarspelet är så dåligt att det skulle kunna göras en bok till ungdomar hur man inte ska spela försvarspel!
Sen återigen då man kommer in i slottet så skjut för fan! Men inte Hv som helst ska dribbla förbi målvakt samt en och annan försvarsspelare!
Dax att göra mål och skita i hur dom görs! Se på Hansson, det behöver inte vara stenhårda skott det räcker att det är trafik framför mål.
Kom ihåg Ryan Gunderson i Brynäs som nästan aldrig sköt slagskott utan la iväg en tyst myra som målvakt inte märkte då det var täck! Så enkelt men det krävs att det finns folk som kan ta ett blåmärke i korsryggen!

Såg precis det. Riktigt dåligt.

Vågar man inte tackla eller ta ett blåmärke så kanske man ska ägna sig åt balett?