Omgång 34: HV71 - Djurgårdens IF

[size=200]HV71 - Djurgårdens IF[/size]


[size=150]HV71 ska dra nytta av hemmastyrkan[/size]

Publicerad: 2016-01-15 15:59

HV71 fick vända hem tomhänt från Örebro på torsdagskvällen. Nu har laget laddat batterierna och kommer fulla av energi till hemmamatch mot Djurgården, och i Kinnarps Arena - där är smålänningarna starka. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39875/pregame/

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Nu måste Lindbom röra om lite i femmorna för detta funkar inte i längden det vet ju alla nu. Han är ju anställd för att se till att kedjorna funkar och det gör inte det i våra 1:a och 2:a.

Idag är det bara en femma som skapar tryck och det är Thörngren-Bengtsson-Sandberg.
Sen vill jag se P-W i målet i några matcher på rad igen, inte för att Ersberg har varit dålig men känns mer som P-W kan vinna matcher åt oss.

Nu är det tid att sätta ihop Abbott Tedenby och Önerud,sen får Christensen spela med Thörnberg och Sund,eller möjligen Ted. Vill inte se en match till i samma hjulspår…

Instämmer, agera nu Lindbom och visa att ni vill vinna denna matchen. Detta är en viktigt match och 08orna ska inte få nån endaste poäng med sig men för det krävs att du oxå steppar upp Lindbom.

Skickar från höften och tippar bortaseger för DIF. Dom är rejält på gång och spelar med ett helt annat självförtroende än vad HV71 gör.
Detta är en match där det laget som vill mest vinner, svårare än då är det inte.

Må jag har fel angående resultat, det är min högsta önskan. Men graderar mig även vid en e v förlust med att vara förberedd och förhoppningsvis inte bli lika arg och ledsen. (Även för husfridens skull)

Mindre än 2 timmar kvar till nedsläpp och det är tyst som i graven i match tråden (som vanligt). Eller har ett under skett och hela forumet är på plats i arenan?

Hur somhelst så börjar man bli lagom nervös. Frugan är ute med jobbet och firar en stor order så det blir en renodlad grabbkväll framför tv’n med öl och svensk husmanskost(pizza). Hade gärna vart på plats i eftermiddag, men har barnen hemma också så vi får nöja oss med gott sällskap och Cmore på 85" suhd samsung skärm.

Om vi torskar idag, hur ser det ut då? Är chansen till minst en 6:e placering i stort sett körd, eller?

Man har ändrat om i kedjorna inför matchen och de två första kedjorna ser ut så här:
Thörnberg - Abbott - Tedenby
Önerud - Christensen - Sund

Skönt att JL tar tag i och ändrar runt lite i kedjorna. De känns lite mer balanserade på detta viset.

Lindbom byter alltså plats på Sundh och Tedenby. Då får alltså Christensen Önerud och Sundh vid sin sida. Oerhört skeptisk till den formationen, hade varit bättre med ett byte på Tedenby och Thörnberg. Men jag ska inte såga ändringen innan matchen är spelad, hur som helst är denna ändring bättre än ingen alls! Hoppas jag har fel och att Erik gör hat-trick idag! Heja Hv!! :smiley:

Förlust idag så får vi kämpa sjukt hårt at hålla Malmö bakom oss

Kan ju knappast bli sämre än vad det vart innan. Positivt att han från start äntligen gör nått i alla fall.

HV71 får se upp för #21 i DIF. Inte underskatta honom.

Som jag skrev är det bättre än att inte ändra någonting alls.

Instämmer angående Haga i DIF. Ska bli väldigt intressant att se honom på SHL-nivå, tyvärr i fel lag bara.

[size=150]KOM IGEN NU HV!! INGEN MER MELLANMJÖLK NU UTAN RIKTIGT FET FILMJÖLK TACK[/size]

Ersberg skadad?
Bra med lite omändringar. Vi måste ju testa, när allt låser sig.

Ikväll vill jag se beslutsamhet runt målen.
Då kommer vi vinna.

Kämpa HV!

Bra Campoli…så otroligt värdelöst

Hahaha. Ja jävlar.

Fy fan va dåliga hv är har de funnits sämre lag i SHL historia

Skön start vi fick. 0-1 och bp.
Kom igen HV!

Bra start

Ren tur att Modo och khk är så mediokra… tur för Hv alltså. Skämmas usch