Har vi tvåmålsledning inför period 3. Då borde vi väl kunna hålla undan?
Förbjudet att yttra sådana tankar innan slutsignal. Det här laget hittar alltid vägar att förlora.
Nä. Jag måste ha sprit nu.
Äh. Jinx och fan och hans moster spelar ju ingen roll den här sässen. Det vet vi ju vid det här laget
Spelar HV bra?
Nej.
Har vi utnyttjat våra chanser bättre än Frölunda?
Ja.
14-12 i skott, om PapaEmeritus fortsätter att vara negativ så tror jag det kan gå vägen idag, allt hänger på dig Papa, få inget hopp nu!
Tedenbys kedja har väl varit riktigt lyckad - kanske ska behålla den så
Du kan lita på mig osv.
Hoppas att de spetsar till defensiven till andra och fortsätter vara effektiva när chanserna kommer.
Precis som du är inne på, intakta kedjor sen förra matchen och nästan skadefri trupp.
Kanske den harmonin som behövs.
Nu har Challe haft några dagar med pågarna, vågar vi säga att han kanske rentav har bidragit med något?
Kan ingen gå ner till Tommy i båset och be han skicka in Martinsson i duschen. Han blir såå nödig så fort han får pucken. Total panik varje ggn.
Ut med Martinsson in med Fransson.
In med Daniel Glad och placera Martinsson på läktaren.
Glad gör några riktigt bra matcher. Belöningen läktaren…
Ska lönekuvert gå före prestation så blir utfallet såhär.
Fältherren, bäst i SHL på att spela fast sig i egen zon.
Det är dags å skänka bort honom till första bästa som vill ta över lönen…
Tycker faktiskt att Glad har varit bra när han fått chansen senaste tiden. Tuff, bra passningar och offensiv när han har chansen.
Och skänker vi bort #64 kommer han dominera. HV är en paradox.
Så här desperat och rakt på mål måste Hv spela. Man ser vad det går när man gör det lilla extra. När Sam slår undan pucken och Andre kan vinna den…
När André kastar sig och slår in pucken…
Mycket sånt nu.
Sen får inte Eric passa pucken rätt i gapet på motståndarna… det håller inte
Lite väntat ändå.
Frölunda bjuder på en hel del samtidigt som vi är bra på att utnyttja lägena. VF har stora problem på grund av det brandskattade försvaret samt en dålig målvakt.
Vi spelar bra men bjuder delvis på målen även om VF skapar mycket framåt. Svagt försvarsspel av Kaski och ett misstag av Martinsson på första målet.
Som helhet en ganska väntad period där VF är klart bättre framåt än bakåt. Turlig tvåmålsledning efter en helt jämn period som vi tackar för.
Verkligen synd om Martinsson och frågan är om han inte borde hamna på läktaren under en period. Tror att en liten lätt skada på några veckor skulle göra honom gott, nu saknar han självförtroende fullständigt och det blir bara värre och värre.
Ja nu sitter man här igen. Med ångest. Leder med 4-2 men man har ångest. Herregud
Med ett bättre försvarsspel och målvaktsspel så hade hi haft 4-0. Men mem sks försöka vara liiite positiv.
Öl är gott iallafall.
Det gör iallafall mig fint lite.
Kul för honom om så.
I HV ska han inte spela, det har han ju tydligt bevisat.