Omgång 34: HV71 - Frölunda HC

HV71 vs Frölunda


imageimage

VF. Västra Frölunda. Västra Frölunda IF’s hockeysektion var under 1960-talet framgångsrikt och smeknamnet “vilda västern” växte fram. Just nu är “vilda väsby” i ropet av ungefär samma pinsamma anledningar som VF’s nuvarande logga påminner om. Vi kanske kan sluta oss till att föreningar som varit “vilda” inte far så bra. Jag har förvisso bara två exempel från historien, kanske finns där fler? Någon kanske vill påminna om Kim Wilde vilket ger “Kids in America” och väl i Amercia så har vi ju Minnesota Wild och inte minst Wild Bill vilket faktiskt vänder hela denna tankekedja till något distinkt positivt!

För gudarna skall veta att vi behöver både Kim Wilde och positiva vibbar just nu. Vi har som förening tagit ett beslut angående våran HC och SC som i stort liknar hanteringen av den enorma borren i Hallandsås: när vi väl är färdiga med själva (lag)bygget, då borrar man bara upp en ny sidotunnel och parkerar borren där för all framtid, utan eftertanke, utan återvändo.

Men nu var vi där igen, i de negativa tankarna. Det är så lätt att trilla tillbaka, men nu tar vi i, ända från tårna och väljer glädjen. Tar vi bara en tre-sju raka treor nu så kan vi promenera in i ingenmansland genom att bara snitta en pinne de återstående matcherna efter det. En teoretisk möjlighet, en teoretisk “walk in the park” och med Kim spelandes i vår kollektiva Walkman så skränar vi med i takt med musiken:

We’re the kids in America, Wo-hoo!!

Tommys tankar

FORZA HV71!!

4 gillningar

Man blir förhoppningsfull när man läser “intervjun” med Tommy. Hoppas verkligen offensiva träningen ger resultat imorgon.

Saxat från JP

Så ställde HV71 upp på torsdagens träning:
Målvakter:

Joni Ortio-Jonas Gunnarsson.
Backar:
Emil Andrae-Victor Sjöholm.
Joey LaLeggia-Oliwer Kaski.
Eric Martinsson-Niklas Hjalmarsson.

Daniel Glad-Chad Billins-Nichlas Torp.

Kedjor:

Andy Miele-Nick Shore-André Petersson.

Mattias Tedenby-Taylor Matson-Fredrik Forsberg.

Mikkel Boedker-Sam Vigneault-Radan Lenc.

Herman Hansson-Oscar Fisker Moelgaard-Måns Lindbäck.

Tyler Vesel.

Frölunda har inte gjort mål i PP på över 60 minuter (sportbladet) – någon som tror att de bryter den trenden på fredag? :crazy_face:

När jag kollar i kristallkulan ser jag ett HV som:

Skjuter fler än 25 skott på mål.

Gör minst ett grismål.

Släpper in minst två mål på individuella misstag.

Spelar dåligt i PP. Gör noll mål där.

Spelar dåligt i BP. Släpper in två.

Låter Foppa spela under 10 minuter.

Förlorar.

Odds: 1,23 på Svenska FulSpel

Jag tror Frölunda gör 0-1 efter att Vigneault dragit på sig en onödig 2a i anfallszon. Sen äger HV spelet men det blir 0-2 efter Frölundas blott 4e skott.

Alla trender bryts mot HV…förutom att HV vinner.

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #89 Mikkel Boedker

Fredrik Forsberg känns malplacerad utan att jag har ett förslag på bättre plats. Tedenby kommer köra soloräder och Matson mest fokus bakåt. Forsberg kommer inte få många lägen. Det blir tydligt att vi behöver en (till?) center som kan förlägga spelet i anfallszon. Och jag hade hellre haft Måns, Herman eller en Simon i speldugligt skick på Tedens plats. Sen kunde man ha en tredje med Fisker-Mølgaard, Tedenby och den dumpade Törngren. Det hade blivit åka av.

1 gillning

Har vi testat Fisker ihop med Foppa?

1 gillning

Instämmer… Jag saknar Törngren enormt, han var perfekt att ha framför målvakten som dom spelade honom sista halvan i HA, förjävligt att man inte fortsatte med honom.

Han kunde dock vara osynlig 10 matcher i rad…

Törngren saknar jag typ…ingenting, han platsade inte ens i allsvenskan

Äh, han var skit i början av HA, men när dom satte honom som grjovjobbare och han fick stå framför målvakten i PP mot slutet så såg man enorm skillnad, tycker han skötte den rollen enormt bra :slight_smile: Bara kika på slutspelsmatcherna, han står där och skymmer konstant. Något vi saknar i dagsläget.

Kan dom inte bara hämta hem en vinst idag… Trist om ännu en helg går åt pipsvängen med två torskar

är på bra humör idag och har en bra känsla, hoppas det lossnar ordentligt idag, lite ketchup effekt och att vi gör många mål och skjuter många skott. Inte få skott och många mål, jag vill ha många skott och många mål!

Jag skulle så gärna vilja tro att Tedenbys fart och Matsons rutin skall ge utrymme för Foppas release. Men tvivlar starkt på att det så så den kedjans system är upplagt… Är väl mer att ”alla skall tagga i” som i riktig ”HV hockey”…
Nä ja e inte bitter!

Idag vinner vi.
Jag känner det.
Kom igen HV - Nu jävlar kör vi! :sunglasses:

1 gillning

3 poäng idag hade suttit fint inför matchen imorgon. 3 perioder av hårt jobb och att sätta lägena är det som gäller. Det låter enkelt, men detta laget har ju visat sig ha svårt för det.

Jag vill se bra och samlade ingångar och hårda tacklingar för att sätta fast deras backar.

Lyckas man inte med det, blir det torsk… igen.

jag vill se att HV gör mål och skiter i hur vi gör dom bara vi vinner