Tråden om #89 Mikkel Boedker

Han spelar mer än vår bästa målskytt. Frågan är. Har nån som floppat som denna kille någonsin haft de förtroendet som Boedker har? Dags att minska speltiden. Ge den till Foppa och Fisker Moelgard.

Håller med! Hade förväntat mig mer av honom, en riktig besvikelse så här långt. Hänger han löst? Känns som att han bara åker runt på sina skridskor men skapar aldrig något eller har han alldeles för dåliga medspelare? Vilket i förvisso inte stämmer då han har fått spela med exempelvis André.

Tycker faktiskt han inte hänger med stundtals. Han gör säkert sitt bästa och verkar vara en bra kille. Men de räcker tyvärr inte. Hans hockeyspelare är under all kritik tyvärr. Tror inte han hänger löst. Då hade han väl redan rykt. Ser ingen som helst anledning att han ska vara kvar. Önerud lär göra hans jobb bättre när han är tillbaka.
Tyvärr verkar tränarna se nåt annat. Då han får stort förtroende match efter match. Frågan är vad dom ser.?

Vill bara skriva av mig lite,

Tycker Mikkel verkar vara en jävla härlig kille in i laget, vem vet vad han bidrar med bakom kulisserna.

Hur som helst, ingen målgörare, men däremot har jag känslan av att han ör en riktig playmaker, inte minst vad vi såg mot Brynäs där han hade is i magen att passa tillbaka till lenc till ett sjuhelvetes mål!

Jag tror att vi inte har fått se hans storhet ännu, hoppas verkligen det bjuds upp till dans framöver nu när man verkar ha hittat kemi i kedjorna!

3 gillningar

Sett till förväntningarna är den här killen sämre än Hagos. Vilket nedköp.

Boedker uppskattar “fansen”. Hoppas dom bjuder på en show ikväll!

Av alla misslyckade spelare detta år: Jag gillar Boedker. Han verkar ödmjuk och stabil. Jag hade gärna sett honom lyckas. Vill förvisso att alla skall lyckas men vissa mer än andra.

8 gillningar

Petad eller sjuk/skadad?

’Matchanvänd’

3 gillningar

Skulle vara oerhört intressant att se hans och Martinssons rektion vid mål framåt/bakåt, vinst mm. Någon som sett dom under match i Garden?

För jävla synd att han inte lyckats bättre.

Ja verkligen. Killen har ju spelat 12 säsonger i världens bästa liga och snittat 0,5 poeäng per match utanför top 6.

Jag vet inte om han känner själv att han har mer att kräma ur. Man hoppas ju det för som sagt han verkar va en riktigt skön snubbe trots att han är dansk. Det kommer ju inte bli i HV det är väl nästan garanterat.

2 gillningar

Han har lirat i mitt lag i NHL(San José Sharks) och var lite av en besvikelse där också, även fast jag på grund av detta förstår varför han inte levererat i HV heller, då han inte är någon som vinner poängligor(även fast vissa kanske förväntar sig det) utan en väldigt bra skridskoåkare som kan göra några poäng. Han verkar hur som helst jättetrevlig och jag tycker att det är väldigt tråkigt att han inte lyckats i HV!

3 gillningar

Heja Sharks!

1 gillning

Go Sharks! Tank for Bedard lol

1 gillning

Troligtvis ingen förlängning på han, men det var underförstått.

Frågan är om vi vill ha han för mindre lön?

Synd, han är ju extremt gullig!

Inte ens för mindre lön är han tillräckligt gullig för att spela kvar i Hv.:wink:

Är det inte märkligt att han inte nämdes bland de som lämnar HV om hans kontrakt nu inte förlängs?

Eller ser man nån roll för honom ändå? Har svårt att se vad den skulle vara.

1 gillning

Det är om han gärna vill stanna och går ner i lön. Det enda man beslutat är ju att inte fortsätta med samma avtal som annars skulle löpt på. Inget sagt att han måste lämna.
Kanske i 4:e? Möjligt det beror på vilka som försvinner o tillkommer i övrigt, man kanske håller dörrarna öppna från bägge håll

Källa: https://twitter.com/Jonisnordlund/status/1641509542847471618?s=20